Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. december 2010 - 09:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kalender i Outlook 2010 og Android synkroniseringsproblem

Her til morgen, har jeg en lidt underlig fejl i Outlook. Jeg har får uger siden indtastet en aftale i min kalender via Android. Jeg tror jeg oprindelig satte den til at være hele dage, fordi jeg ikke vist hvilket tidspunkt aftale skulle afholdes. Efterfølgende har jeg ændret tidspunktet, så der ikke står hele dagen længere, men et tidsrum.

Det underlige er så at Outlook stadig registere aftalen som værende hele dagen, selvom den på telefonen står til kun at vare 2 timer. Jeg har prøvet at ændre på telefonen, men det hjælper ikke noget. HTC Sync registere fint, at noget er blevet ændret, den ændrer bare ikke i Outlooken.

Jeg har ikke prøvet at ændre i Outlook, for der regner jeg med at det virker. Det plejer det i hvert fald at gøre. Jeg er mere interesseret i hvad og hvorfor der ikke sker noget, når jeg ændre på telefonen. HTC Sync er sat op til at bruge det seneste modificerede element.

Er der nogle der har oplevet noget lignede?
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. december 2010 - 20:17 #1
Det lyder umiddelbart som om, at din sync står til at beholde indholdet fra din telefon, eller også så fungerer din sync ikke.
Du kan sætte sync til at overskrive telefonens indhold, eller også skal outlook lade sig styre af telefonens indhold.
Se under indstillinger for din sync.
/ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. december 2010 - 20:44 #2
Sync står som sagt til at opdatere ud fra senest ændrede element. Men jeg har imellem tiden, fandt jeg en "overskriv alt" knap i Sync, og jeg prøvede så at overskrive alt på telefonen.

Jeg nåede dog ikke at teste om det også gør en forskel, på et ny oprettet møde.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. december 2010 - 23:38 #3
Hvis du vælger at overskrive alt på telefonen, så sletter du de aftaler der lagt ind på telefonen, og vise sersa.
Du skal altså finde metoden, der synkroniserer alt hvad der er på telefonen, med det der er i din outlook.
/ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
20. december 2010 - 23:53 #4
Overskrivningen var bare for at få slettet alt og nulstillet aftalerne på telefonen.

Det står STADIG til at opdatere i begge retningen
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. december 2010 - 06:59 #5
OK. Så er alt forhåbentligt i orden.

/ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. december 2010 - 09:00 #6
Det er det så ikke alligevel.

Jeg har nemlig lige testet og det gik ikke helt godt. Jeg synes efterhånden at HTC brude skamme sig, over ikke at kunne lave et ordentligt stykke software til at synkronisere med. De har trods alt deres baggrund i business-sekmentet.

Situationen er som følger:
* Jeg synkroniserer med kabel til Outlook, bruger version 2.0.33 af HTC Sync, da det nyere (v. 3) er ufatteligt dårligt.

* Jeg opretter en aftale på telefonen, giver det et navn og angiver det som værende hele dagen.
* Herefter synkronisere jeg og får aftalen over i Outlook, ingen problemer der. (kunne dog godt tænke mig flere muligheder i telefonen såsom privat aftale o.l.)
* På telefonen ændrer jeg nu aftalen, til f.eks. at være fra kl. 10-11.
* Synkroniserer igen i forhold til Outlook, og så opstår problemerne.
* I Outlook er aftalen nu kalendermæssigt placeret rigtigt i forhold til tiden. Den viser den som kl. 10-11. MEN åbner jeg aftalen står den til hele dagen, og det er også det den vises som på diverse andre oversigter, såsom "Outlook i dag". Det dur bare ikke, at jeg ikke kan stole på oversigterne.

Er der noget jeg kan gøre for at undgå dette?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
21. december 2010 - 10:06 #7
Kan set at problemet med tidsrummet på aftalen bliver løst i den nyeste HTC Sync, desværre har jeg ikke kunnet finde ud af at sætte den op til automatisk at synkronisere.
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. december 2010 - 21:22 #8
Nu har jeg desværre ikke en HTC, og derfor heller ikke nogen erfaringer med HTC-sync, så jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig.
Er der andre i denne tråd, der kan bidrage med noget eksakt viden på området?
/ptj_11
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. marts 2011 - 14:15 #9
Der er åbenbart ikke andre, som kan byde inde med noget, så jeg lukker.