Avatar billede CarstenGKV Nybegynder
20. december 2010 - 07:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Langsom Outlook 2007

Halløj alle i eksperter.

JEg har et lille irriterende problem med min mailbox. I fredags i sidste uge gik vi over til en ny leverandør af internettet. I den forbindelse anvendte jeg en USB7Mobil Internet løsning på min manskine i imens internettet blev overført fra vores tidligere leverandør, til vores nuværende leverandør.
Mit problem er bare at min mailbox er bleve afsindig langsom lige siden. Hvis jeg ser min indbakke og feks vil se mappen slettet post, så tager de 10-15 sek før den viser nofle mails. Det samme gælder hvis jeg går fra slettet post til feks. indbakken. Dette problem er opstået på et eller andet tidspunkt i løbet af fredagen. Fredag eftermiddag var det nye internet oppe og køre men efter jeg fjernede usb nettet er problemet fortsat.

Nogen der ved hvad der er sket og vigtigere endnu, hvordan det kan løses?

Mvh Carsten
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. december 2010 - 08:43 #1
Prøv at tage et kig på din opsætning for forbindelse til internettet.
Hvis nu din opsætning står til at benytte dit mobile bredbånd som foretrukne adgang, så prøver din pc først at komme i kontakt med din udbyder via det mobile, og når den ikke kan det, så først derefter vil den forsøge sig med andre muligheder.
/ptj_11
Avatar billede CarstenGKV Nybegynder
21. december 2010 - 08:07 #2
Hvor ændrer jeg dette?
Avatar billede CarstenGKV Nybegynder
21. december 2010 - 09:13 #3
Vil lige gøre opmærksom på at det kører fint så længe jeg bare er i feks indbakken. Det kører kun langsomt når jeg skifter mappe, feks til slettet post.

Jeg ved ikke lige hvordan jeg ændrer de indstillinger som beskrives af ptj_11

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. december 2010 - 23:10 #4
Disse indstillinger sættes under internetindstillinger i dit kontrolpanel.
Men jeg kommer i tvivl om, hvorvidt fejlen ligger der.
Lad os få testet dit problem.
Prøv at slutte det mobile bredbånd til igen, og se, om outlook stadig er langsom, når du har det aktivt.
/ptj_11
Avatar billede Henry Poulsen Mester
22. december 2010 - 10:17 #5
Hej med jer, er det ok. at jeg blander mig?
Jeg har nemlig det samme problem som Carsten beskriver, tror jeg.
Outlook åbner normalt, men sekvensen <Indlæser...> tager lang tid, op til 10 sek. Igen, når jeg skifter til en af mine øvrige mapper, varer sekvensen <Indlæser...> længe.
Min stationære PC har kørt upåklageligt i et år med Windows 7 og Office 2007. Dog har jeg pga. ombygning faft flyttet Pc'en og derfor monteret trådløst net. Problemet er opstået i den periode. Det trådløse net er nu deaktiveret, så jeg kører med kablet netforbindelse.
Når jeg skifter mellem mapper i Stifinder er reaktionen lynhurtig.
Jeg vil meget gerne være med på et godt råd.
Mvh Henry
Avatar billede D-Man Nybegynder
22. december 2010 - 17:56 #6
Jeg er løbet ind i det samme problem, efter jeg skiftede internetudbyder. Dog er det kun på min stationære PC at Outlook 2007 er begyndt at være træg, de 3 andre PCér i husstanden der kører på trådløs har ikke fået det nye problem, heller ikke selv om de prøver det samme kabel som min stationære ellers kører med.
Venlig hilsen
D-Man
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. december 2010 - 18:54 #7
Det kunne være, at I burde starte med at køre en "Find og ret fejl" eller noget i den retning. Jeg kan ikke lige huske, hvad den hedder i office 2007.
Lad os prøve det, og se, hvad der kommer ud af det.
/ptj_11
Avatar billede Henry Poulsen Mester
22. december 2010 - 20:38 #8
Hej,
nu har jeg prøvet at køre 'Reparer' konfiguration fra original disc. Problemet er ikke løst med det.
Mvh Henry
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. december 2010 - 22:31 #9
Så vil jeg foreslå en af tre forskellige løsningsmuligheder.

1. Kør en scanpst på pst-filen, og lad den rette evt. fejl den måtte finde.
Er problemet forsvundet, så lå årsagen i en beskadiget pst-fil.
Er problemet der stadig, så gå videre til forslag nr. 2

2. Tag en sikkerhedskopi af pst-filen, slet outlook profilen, og genopret den på ny, uden at benytte den originale pst-fil.
Er problemet forsvundet, så prøv at tilknytte den originale pst-fil i stedet for den nye pst-fil.
Er problemet stadig forsvundet, så ligger årsagen i profilen til outlook.
Er problemet der stadig, så gå videre til forslag nr. 3.

3. Opret en ny bruger, log på som denne, og opret derefter en ny profil i outlook i denne brugers navn.
Er problemet forsvundet, så ligger årsagen i brugerprofilen til windows.
Er problemet der stadig, ja så må vi lægge hovedet i blød.
/ptj_11
Avatar billede D-Man Nybegynder
23. december 2010 - 09:00 #10
God morgen, så er alle 3 ovenstående punkter prøvet uden held....
Det kunne vel tyde på at det er i selve programmet fejlen ligger.
Leder videre.
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2010 - 20:03 #11
Avatar billede D-Man Nybegynder
26. december 2010 - 20:52 #12
Super så kører det som smurt igen, kom dog til at fjerne samtlige addons, men indtil videre er der ikke dukket nogle problemer op af den grund ;)
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. december 2010 - 23:45 #13
Glæder mig at kunne hjælpe.
/ptj_11
Avatar billede Henry Poulsen Mester
27. december 2010 - 12:12 #14
Hej med jer, og især ptj_11
Nu kører Outlook igen perfekt.
Hvad gør vi med point? Jeg har jo ikke oprettet spørgsmålet.
Tak for hjælpen
Mvh. Henry
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. december 2010 - 18:59 #15
Velbekomme dig henry.
Points bliver udløst, når Carstengvk får løst sit problem. Så accepterer han mit svar #13.
At I andre også har fået løst jeres problemer samtidigt, ja det svarer jo bare til, at I fandt en løsning ved at kigge på andres løste problemer. I bund og grund hele humlen med dette site.
/ptj_11
Avatar billede Henry Poulsen Mester
27. december 2010 - 20:52 #16
Gentleman. Tak
Mvh Henry
Avatar billede CarstenGKV Nybegynder
03. januar 2011 - 08:31 #17
Halløj igen og godt nytår til jer alle.

Nu har jeg lavet samme nummer som D-man og har deaktiveret samtlige addons.
Det har også løst mit problem, men jeg undrer mig dog fortsat over at dette skal være nødvendigt.

Hvilken funktion har disse addons normalt og hvad kan der ske ved at deaktivere dem?

Hvad hedder den addons som i mener jeg skal deaktivere for at systemet fortsat kører fint?
Jeg ser ingen grund til at deaktivere dem alle sammen hvis de har en funktion, og/eller det ikke er nødvendigt.

Jeg pointgiver svarene.
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. januar 2011 - 18:48 #18
Det er svært at svare eksakt på dit spørgsmål, da jeg jo ikke ved, hvilke addon´s, der er installeret på din eller andres maskiner, men noget kunne tyde på, at der er tale om nogle addon´s, som er autoriserede af MS.
Mit råd må derfor være, at du prøver dig frem, ved at starte med at slå alle fra, og derefter prøve dig frem ved at slå et til efter hinanden. På den måde bure du kunne finde frem til det specifikke addon, som forårsager problemet. Der kan selvfølgelig være tale om mere end et addon, der tilsammen forårsager problemet, men det erså bare et større detektivarbejde, at finde frem til blandingen.
Jeg kan kun sige en ting, rigtig god arbejdslyst.
Og det er altså ikke af skadefryd eller andet ubehageligt, jeg føler skam med dig.
Det er en træls ting, når ikke engang et kæmpe foretagene som MS, formår at teste deres produktioner ordentligt igennem, før de sender det på markedet.
/ptj_11
Avatar billede ibwca Nybegynder
12. januar 2011 - 11:27 #19
hvor finder jeg adon`s
Avatar billede Henry Poulsen Mester
12. januar 2011 - 11:42 #20
Følg indlæg #11
Avatar billede Henry Poulsen Mester
12. januar 2011 - 11:57 #21
Her er essensen af ptj_11's link i #11.
Make sure Outlook is closed.
Then from the Start button open Computer and go: C\Program Files\Microsoft Office\Office12\Outlook .exe and then right click on Outlook.exe and click run as administrator. When Outlook opens go to trust center and uncheck the Outlookaddin box. You will not be allowed to uncheck addins when Outlook is opened in the normal fashion. I think that may be why you are getting that message.
G