Avatar billede Xlain Nybegynder
18. december 2010 - 16:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til Excel formel

Hej

Jeg har en opgave jeg ikke ved hvordan jeg skal løse.

Den  går ud på at jeg har en kolonne med en ugift beskrivelse, eksempelvis Mad, Julegaver, Tøj osv.
Ved siden af står der en kolonne med beløb på de forskellige udgifter. Det er nem nok :o)

Nu vil jeg gerne skrive eksempelvis Mad i en celle, og ved siden af lave en formel hvor den søger alle Mad udgifter ud, og lægger dem sammen.

Pt. er opsætningen sådanne. Beskrivelsen starter i C4 og gå til C200, Udgifterne til beskrivelsen i D4 til D200 og i I4 vil jeg gerne skrive beskrivelsens typen hvorefter J4 (hvor formlen er) fortæller mig hvad den samlet udgift på Mad er...

Håber det kan lade sig gøre og at der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. december 2010 - 17:25 #1
=SUM.HVIS(C4:C200;J4;D4:D200)
Avatar billede Xlain Nybegynder
18. december 2010 - 22:32 #2
Tusinde Tak, det var lige det der skulle til...
(eller næsten, der var lige to ting, dit J4 skulle være I4 men den så jeg hurtigt, og så kunne jeg ikke kopiere og sæt ind, hvis jeg gjorde det var der fejl i formularen, men hvis jeg selv skrev den virkede det.)

TAK IGEN :o)