Avatar billede Chris19 Nybegynder
18. december 2010 - 15:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Misfarvninger efter bule i skærm

Jeg har en bærbar computer, som jeg her fik forleden fik lavet en lille bule i. Bulen er placeret bag på skærmen (altså, opad når den er klappet sammen) og jeg har på fornemmelsen at den trykker på nogle pixels. Når jeg rører bag skærmen (også selvom det ikke er nær bulen) eller flytter computeren, "ryster" skærmen en smule i det område og der er begyndt at vise sig en lille misfarvning. Det er en LCD-skærm. Min computer er en ASUS UL30A, der er omkring 9 måneder gammel.
Er der noget jeg kan gøre ved dette?
Kan det udvikle sig, og i værste fald ødelægge skærmen?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2010 - 15:37 #1
Du kan få en pc-mekaniker til at åbne skæm-delen, og rette bulen ud. Det koster sandsynligvis ikke meget at lave.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2010 - 15:40 #2
Prov evt. med at varme bulen op med en lighter så den retter sig selv ud.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2010 - 20:28 #3
Der er metal i det låg, så tror den skal skilles ad for at rette den ud.
Ja på sigt kan det skade skærmen.
Avatar billede Chris19 Nybegynder
17. januar 2011 - 17:11 #4
Jeg talte med min onkel, der fortalte mig hvad jeg kunne gøre:
Jeg pillede gummidutterne af, skruede skruerne løs og prøvede at klikke skærmen fra hinanden. Det var en anelse besværligt, da plastikken virkede skrøbbelig, men den knak ikke. Så rettede jeg skærmen ud så godt jeg kunne, og skruede det tilbage sammen. Jeg har ikke længere problemer med misfarvninger.