Avatar billede micaud Mester
17. december 2010 - 20:55 Der er 1 løsning

Tilføj nye poster fra Navision tabel

Jeg har ODBC link mellem Navision og Access.

Jeg arbejder med tabeller med over ½ mill. rækker.

Det tager lang tid at hente alle rækker, hver gang jeg kører en forespørgsel, så hvordan tilføjer jeg nye poster kun, så jeg kan spare tid.

Der er fortløbende løbenummer på alle rækker i Navision.

Et eksempel.

Jeg har en vareposttabel hentet ind i Access. Sidste løbenummer her er 460.000. Nu vil jeg så kun hente alle poster fra vareposttabellen i Navision med løbenummer over 460.000 og tilføje min tabel i Access.

Løbenummeret ændres hver gang, jeg tilføjer, så jeg slås med at min tilføjelsesforepørgsel altså skal have et kritere der hedder > maks-of-løbenummer (fra den tabel, hvor i der skal tilføjes i Access.

Giver det mening, så vil jeg gerne have hjælp.
Avatar billede micaud Mester
19. december 2010 - 09:37 #1
Lukket og ny oprettet.