Avatar billede Slettet bruger
15. december 2010 - 18:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mit skærmkort

Hej med Jer.

Jeg har nogle problemer med mit grafikkort. Jeg kan ikke finde ud af, om det er stået helt af, eller om det er fordi at jeg har gjort noget forkert i forbindelse med oprydningen efter en virus.

Mit grafikkort er et ATI Radeon HD 2600 PRO.

Det startede med at skærmen gik i sort periodisk, mens computeren stadige kørte, men nu sker der ingenting når jeg sætter skærmen til. Så jeg kører i øjeblikket på mit VGA kort.

Jeg har forsøgt at tvinge ATI programmet til at finde skærmkortet, jeg har kørt div. test på min computer, men lige meget hjælper det. Kan et grafikkort bare sådan stå af uden videre? Eller er der evt. noget jeg kan gøre?

Med venlig hilsen

Daniel
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2010 - 18:57 #1
Ja, et grafikkort kan godt pludseligt stå af.

Du skriver, at du har lavet "oprydning efter en virus". Fungerede kortet uden problemer før den oprydning?

Har du checket, om blæseren kører rundt, når du starter computeren?

Hvilken computer sidder grafikkortet i?
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2010 - 22:37 #2
Calling daniel28:

Lever du stadig, og hvad har du af kommentarer til dem, som prøver at at hjælpe dig?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2010 - 13:18 #3
Hej Milter.

Jo jo jeg lever skam. men grundet Julen og travlhed på jobbet, så sidder jeg altså ikke lige foran skærmen hver eneste dag.

Men mange tak for hjælpen. Jeg fandt faktisk ud af det selv, tror jeg nok. Jeg besluttede mig for at pille grafikkortet ud, for at se om der var synlige tegn på at det skulle være brændt sammen eller lign. Men efter hvad jeg kunne se, så alt fint ud. Da jeg sætter det i, prøver jeg at sætte min skærm til, og wupti... Det hele virker. Meget mystisk syntes jeg. Men alt kører fint nu, og jeg er glad.

Endnu engang mange tak for dit svar herinde.

Mvh. Daniel
Avatar billede milter Ekspert
30. december 2010 - 20:33 #4
Velbekom :-)