Avatar billede mousedreamer Nybegynder
15. december 2010 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fang komponent med et koordinatsæt

Hej, jeg vil enormt gerne kunne fange en komponent på skærmen, en knap, en tab, en dropdown, en radiobutton eller en checkbox, og stille det ganske enkle spørgsmål, om det er noget som svarer på at blive klikket på. Hvis det ikke er muligt, så om det er en komponent af en type, som er beregnet til at man klikker på den.

Helt præcis har jeg brug for koden til, om der på koordinaterne x,y opholder sig noget, som svarer på et klik.

Input: x,y

output: boolean (ja/nej)
Avatar billede mousedreamer Nybegynder
15. december 2010 - 13:55 #1
Nåja, nu skal jeg jo huske at skrive, at det skal virke for alle de øverste, synlige komponenter på skærmen, også dem som er med i andre programmer end mit eget.........
Avatar billede Syska Mester
15. december 2010 - 13:58 #2
Er det din egen app du vil undersøge eller alt der kan optræde i windows ?
Avatar billede mousedreamer Nybegynder
15. december 2010 - 17:46 #3
Alt hvad der kan optræde i Windows.........
Avatar billede Syska Mester
15. december 2010 - 21:15 #4
pas.

Men du skal nok have fat i noget under:
http://pinvoke.net

Det kan ikke gøres via native managed .NET

mvh
Avatar billede mousedreamer Nybegynder
16. december 2010 - 16:24 #5
Det ved jeg godt. Roder allerede rundt i disse ringe dokumenterede metoder. Det er ikke en let opgave, det er derfor jeg beder om hjælp.
Avatar billede Syska Mester
16. december 2010 - 18:46 #6
Det kunne du have startet med at sige du allerede rodede rundt der :-)

Men jeg kan ikke hjælpe mere end det, jeg har ikke selv tid eller overskud til det.

Du skal nok ind i et C/C++/Windows API forum, for at få bedre hjælp til det.

mvh
Avatar billede mousedreamer Nybegynder
16. december 2010 - 19:38 #7
Det har du jo ret i, jeg lukker tråden her og åbner i et andet forum.

Har åbnet her

http://www.eksperten.dk/spm/926670
Avatar billede mousedreamer Nybegynder
16. december 2010 - 19:39 #8
lukket