Avatar billede lydholm Nybegynder
13. december 2010 - 18:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk - repeater m.m.

Hej alle,

Jeg har virkelig behov for hjælp - derfor også 200 point for det rigtige svar.

Der hvor jeg bor har vi et større trådløst netværk. En række lejligheder har desværre svært ved at få adgang til hovedsignalet der sendes fra en anden bygning. Vi har derfor sat et AP op i bygningen med de lejligheder, der har svært ved at få fat i signalet. Det virkede glimrende - indtil et par håndværkere cuttede kablet og kom til at lukke hullet i jorden, så vi ikke kunne reparere det. Suk!

Vi har derfor ikke længere mulighed for at kable mellem internetforbindelsen i bygning 1 og det trådløse AP i bygning 2. Selvom AP'et i bygning 2 er nyt har det ikke repeater-funktion, men det er reelt det der er behov for. Reelt er det næppe muligt at udskifte AP'et da det er ret godt (og dyrt) og det er vigtigt, at det er stærkt for at kunne nå lejlighederne.

Jeg vil derfor spørge, om der er nogen, de rkan pege på en (billig) stabil løsning, der kan modtage et trådløst signal og via kabel sende det videre til AP'et?

Netværket vil så se sådan ud:

Internet --[kabel]-> trådløst AP --[trådløst signal]-> den eftersøgte enhed --[kabel]-> trådløst AP

Jeg glæder mig til at læse jeres svar!

Mvh
Mathias
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2010 - 19:40 #1
sagsøg håndværkere, og træk et kabel i mellemtiden.
Avatar billede lydholm Nybegynder
13. december 2010 - 20:08 #2
Tror desværre ikke, at det er løsningen i dette tilfælde. Men det er fristende ikke desto mindre ;-)
Avatar billede wjens Guru
13. december 2010 - 20:50 #3
D-Links router DAP-1360 har den facilitet du efterspørger til under 600 kr.

Ifølge dokumentation! Jeg har dog ikke selv prøvet enheden i den konfiguration.
Avatar billede lydholm Nybegynder
14. december 2010 - 17:44 #4
Ja, det var, ironisk nok, også den router/AP jeg havde haft kig på til at løse opgaven.

Jeg går ud fra, at du ville bruge 'Bridge' eller 'bridge with AP' (jf. http://ftp.dlink.ru/pub/Wireless/DAP-1360/Data_sh/DS_DAP-1360_B1_ENG_02%28W%29.pdf), hvor 'wired pc' i LAN2 så erstattes af mit gode AP? I så fald burde det jo være simpelt...
Avatar billede wjens Guru
14. december 2010 - 18:00 #5
Nej, jeg tænkte på Wireless Client Mode. Ellers skal du købe to bokse. Det forudsætter naturligvis at dit "originale" signal fra bygning 1 er stærkt nok, der hvor du sætter 1360'eren.

I den mode fanger 1360'eren det eksisterede signal fra bygning 1 og repeater det ud på LAN porten i bygning 2. Klar til dit stærke AP, som lige nu står og keder sig.

(Check også at de ikke sender på samme kanal.)
Avatar billede lydholm Nybegynder
14. december 2010 - 18:18 #6
Det har du selvfølgelig ret i. Her bliver 'gaming console' så bare til mit AP. Det burde der vist ikke være nogen problemer i... Alternativt kunne jeg selvfølgelig være heldig, at den bare kunne bruges som simpel repeater og dermed undgår, at skulle have en ekstra ting, men det må jeg jo selv se på...

Vil du sende som svar, så du kan få dine velfortjente point?
Avatar billede wjens Guru
14. december 2010 - 23:07 #7
Ok!