Avatar billede larsgrau Forsker
09. december 2010 - 13:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopier data fra kolone i en tabel

Hej

Hvordan sammensætter man data fra kol1 i tabel1 og kol1 fra tabel2 i et tekstfelt ??

Hilsen
Lars
Avatar billede mugs Novice
09. december 2010 - 13:28 #1
Det nemmeste vil være, at du joiner de 2 tabeller i en forespørgelse og laver et udtryk således:

Udtryk1: [kol1 tabel1[ & [kol2 tabel2]
Avatar billede larsgrau Forsker
09. december 2010 - 13:35 #2
Kommer lige til at skrive forkedt, det er ikke tabller men forspørgelser, kan jeg gøre det samme ??
Avatar billede mugs Novice
09. december 2010 - 14:24 #3
Ja - Du kan sagtens bruge forespørgsler i anden forespørgsel, men det fordrer naturligvis, at der nogle felter der kan relateres.
Avatar billede larsgrau Forsker
09. december 2010 - 14:32 #4
Oki

Nu har jeg fået en forspørgelse til at vise det data som jeg gerne vil have sat sammen.
Min forspørgelse hedder test og kol1 hedder AREA og KOL2 hedder SIC.

Jeg har prøvet at vedklik i tekst box at den skal skrive det. mit udtryk ser sådan her ud.

=[test]![Area] & [test]![SIC]

Men det virker ikke helt, har du en ide til hvor jeg så skal skrive det henne eller er det mig som er helt galt på den ??

/Lars
Avatar billede mugs Novice
09. december 2010 - 14:40 #5
Får du nogen fejl? Prøv evt denne:

Udtryk1: [Area] & [SIC]
Avatar billede larsgrau Forsker
09. december 2010 - 14:57 #6
Hej igen

den kommer med en fejl der sige noget i retning af man ikke kan indsætte en autofunktion her

/lars
Avatar billede mugs Novice
09. december 2010 - 15:56 #7
Kan du prøve at sende db som en .zip fil i en tidligere version end 2007:

mugs snabelting bbsyd.dk
Avatar billede larsgrau Forsker
09. december 2010 - 17:08 #8
Har sendt dig en mail
Avatar billede mugs Novice
12. december 2010 - 22:19 #9
Som jeg svarede tilbage til dig, har du ikke zippet db, så før du gør det sker der intet!
Avatar billede larsgrau Forsker
17. december 2010 - 19:04 #10
Fant en anden løsning