Avatar billede varmeskud Praktikant
06. december 2010 - 12:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bord microfon skal man købe?

Jeg leder efter en bord microfon som skal sættes til computeren via ledning. Der skal være en on/off kontakt på ala en knap man skal trykke ned for at kunne tale i microfonen.

Vi arranger nogle racer løb, hvor vi har et 100volt anlæg til at speake i. Der er computeren så sat til med phone kabel. Hvor programmet så selv speaker en masse oplysninger ud.
Så bruger vi normalt trådløse microfoner. Men da de bruger en masse batterier, så ville vi sætte en bord microfon op til ham der sidder med pc. Så kunne han speake via en bord microfon som er sat til med ledning (vigtigt) i computeren, som så er sat til via phone/højtaler udgangen over i 100volt anlægget.
Det er kun til at snakke i, den skal bruges.
Heller den koster lidt mere, og lyden så er acceptabel.
Der er en masse larm som vi skal kunne overdøve med personens snak. Dvs. lyden bliver forstærket en hel del.

Men hvilken bord microfon skal man købe?
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. december 2010 - 12:29 #2
Super link :-)

Nu bliver jeg så i tvivl ang. hvilket type stik der er på de forskellige.

Da der er 30 meter mellem forstærkeren og pc, er de forbundet via det lille høretelefon jack stik på pc, og så over i et phono stik som sidder i forstærkeren.

Så skal bord microfon tilsluttes via det lille jack microfon stik i pc.

Hvad er den præcis betegnelse for stikket? 3.5mm jack stik?
06. december 2010 - 13:51 #3
ja 3.5 mm jackstick :)

den skal vel bar sættes til i Computer :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. december 2010 - 14:30 #4
Jep..

Så den fra nr. 2 link må vel være fin, da den har on/off kontakt og ikke koster alverdens.
http://webonnet.dk/index.php?p=produkt&id=51

Hvis jeg skal vælge fra dit 3 link.
Har du så en du kan anbefalde derfra?
Avatar billede amizphy Nybegynder
06. december 2010 - 16:57 #5
Jeg kan i hvert fald kun anbefale Logitech Bordmikrofon fra webonnet.dk - http://webonnet.dk/index.php?p=produkt&id=51 - den har været perfekt til mit brug!
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. december 2010 - 17:06 #6
Takker for hjælpen.

Ligger du et "svar" så du kan få point.
Avatar billede amizphy Nybegynder
06. december 2010 - 17:38 #7
Det var så lidt. Jeg er sikker på, at du bliver glad for produktet.