Avatar billede Insideren Nybegynder
04. december 2010 - 11:51 Der er 1 løsning

IP-adressekonflikt/Standardgatewayen ikke tilgængelig.

Hejsa jeg har et internetproblem med min nyligt indkøbte Acer 4810TZG computer med win 7:
(se link for computerdetaljer: http://alatest.co.uk/reviews/laptop-computer-reviews/acer-aspire-4810-4810t-4810tg-4810tz/po3-74681005,30/#details)

Den kan ikke gå på mit hjemme internet længere. Den kan godt logge på andre internetforbindelser. Jeg ved med sikkerhed at internettet virker da jeg har en anden bærbar som snildt kan logge på -min smartphone kan også logge på.
Den er begyndt at give to fejlmeddelelser. Den første er
"ip-adressekonflikt", som den skriver engang imellem når jeg logger på. Den anden " standardgatewayen er ikke tilgængelig" kommer når jeg diagnostiserer internetforbindelsen.

Jeg har prøvet at skrive cmd i kør og skrive ipconfig /release og efterfølgende ipconfig /renew. Her får jeg fejlen: "Der kan ikke udføres nogen handling på trådløs netværksforbindelse når dets medie er afbrudt."
Har også forsøgt mig med ipconfig /all, fået ip, undernetmaske, standardgateway og dns oplysninger og indtastet dem som en fast ip i stedet for at den selv skal hente oplysninger automatisk.
Har forsøgt mig på samme måde når den er logget på et andet internet, og der virker det også efter hensigten men når jeg logger den på mit hjemmenetværk sker det samme igen.

Jeg har taget strømmen fra routeren, ventet 30 sek og sat den til igen.

Synes jeg har prøvet en masse og kan ikke få det til at virke. Jeg håber der sidder nogle derude med et svar.

Mvh Jon
Avatar billede Insideren Nybegynder
02. februar 2011 - 08:00 #1
Det begyndte at virke fra den ene dag til den anden. Længe leve Windows.