Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 15:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IE8 går ned pg.a. fejl.

IE8 finder fejl og går ned. D.vs. den forsvinder ikke, men kan heller ikke fungere. Jeg har geninstallet browseren. Den gamle blev slettet og den nye installeret. Men fejlen er den samme.
Jeg kan ikke finde den fejl i Lokale/temp, heller ikke med Vis skjulte filer. Firefox og Chrome kører som de skal.
Se venligst her: http://peecee.dk/upload/view/277581
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 15:53 #1
Avatar billede Vandreren Novice
01. december 2010 - 15:54 #2
Filen tbZone.dll hører til ZoneAlarm.

Hvis du stadig har ZoneAlarm på dit system, så prøv at af- og geninstallere. Hvis du har fjernet ZoneAlarm, så ligger der rester af programmet, som generer IE.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 15:57 #3
Mange tak for jeres hurtige svar, jeg ser straks på det.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2010 - 16:15 #4
eller deaktiver zonealarms plugin, gennem internetindstillinger -> programmer -> administre
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 16:20 #5
Ja så lykkedes det.
Fix center fandt ingen fejl.
Men da jeg helt afinstallerede Zone alarm med Revo uninstaller, kørte IE8 igen.

Så Vanderen læg venligst et svar.

Og tak til jer alle:)
01. december 2010 - 16:23 #6
PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede Vandreren Novice
01. december 2010 - 16:39 #7
Hermed svar.

En anden gang du sidder med en tilsvarende fejlmeddelelse, kan du prøve at google navnet på dll-filen fra fejlmeddelelsen. Det kan tit give oplysninger om, hvilket program der forårsager fejlen. :)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 16:41 #8
karise_larry
Tak for info:)

jeg geninstallerede Zone alarm, og nu er problemet kommet tilbage, man kan slet ikke komme ind i den, og prøve karises råd:(
Jeg har jo brug for IE for at opdatere, så jeg bliver vel nød til at fyre Zone alarm. Zone alarm popper faktisk selv op med en meddelelse om, at noget gik galt.
Jeg tænker på "Comodo" Den skulle være rigtig god, men måske ikke for en firewall ukyndig som mig? Men man kan vel lære det.
Avatar billede Vandreren Novice
01. december 2010 - 20:44 #9
Prøv at deaktivere tredjepartswebbrowsere i IE, og se om ZoneAlarm og IE efterfølgende kan arbejde sammen.

Vejledning:

Deaktiver indstillingen "Aktiver udvidelser til tredjepartswebbrowsere (kræver genstart)" i Internet Explorer

  1. Start Internet Explorer, hvis du ikke allerede har startet programmet.

  2. Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Avanceret.

  3. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Aktiver udvidelser til tredjepartswebbrowsere (kræver genstart) i feltet Indstillinger under Gennemsyn, og klik herefter på OK.

  4. Afslut, og genstart derefter Internet Explorer.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 21:14 #10
Vanderen
Tak for din anvisning.
Foreløbig har jeg gemt den, for jeg har installeret Comododo.
Så nu får jeg se hvordan det går. Men hvis jeg vil vende tilbage til Zone, så vil jeg se på din anvisning igen:)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 21:16 #11
Rettelse: Comododo = Comodo.