Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
30. november 2010 - 19:26 Der er 1 løsning

Hvilken browser 'henter mindst ned'?

Jeg har købt et abonnement hos 3, som skal bruges i et sommerhus (dvs ikke så tit).
Aftalen går ud på, at man uanset aktivitet betaler 49,- om måneden, og kan surfe for 50 Mb for det. Bruger man mere (dvs. i de perioder, vi er i huset) betaler man 1 kr pr. MB, når man har brugt de 50.

Så vidt jeg kan se er det en ok løsning. Jeg forestiller mig, at der må være forskellige ting, man kan gøre for at mindske brugen af mb's, når man surfer (ad-block, flash-block osv., som jeg allerede kører med på mit ubegrænsede bredbånd hjemme).
Mit spørgsmål er, hvilken browser, jeg skal bruge? Til daglig bruger jeg Firefox', men jeg ved ikke om det er den bedste løsning, når man vil holde mb-forbruget lidt nede.

Del jeres erfaringer med mig

vh
Jacob
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. december 2010 - 12:59 #1
Jeg ville nok anbefale at du kiggede på firefox med noscript addon samt evt et par af de gode add blockers.

Noscript kan måske også køre på Chrome.

Jeg vil tro at måden at begrændse mængden af Mb downloaded på best gøres ved hjælp af addons til frefox eller Chrome og Noscripts er bare en af flere der begrændser ting.

Du kunne også overveje en HOSTS fil til at blokkerer kendte reklame og malware sites. en sådan kan downloades fra nettet ugentligt så den hele tiden er opdateret