Avatar billede jak0 Nybegynder
30. november 2010 - 10:42 Der er 12 kommentarer

Skærm virker ikke nu, men virkede igår?.

Hej, ja som overskriften siger så virkede min skærm på min computer igår, men da jeg så tænder min computer idag virker det ikke. Og synes bare det er mærkelig for har slet ikke rigtigt pillet ved den.

Nogle gode råd eller spørgsmål så skriv endelig. :)
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 10:47 #1
Stationær? - dobbel check kablet

Bærbar? - toogle skærm (fn - F4/F5 afhængig af type/model)
Avatar billede jak0 Nybegynder
30. november 2010 - 10:59 #2
Stationær.
Ja, har faktisk prøvet kabler i både bundkortet og grafikkortet.
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 11:29 #3
Bib lyde under opstart?

Kommer der slet ikke noget på skærmen - opstarts billede/skygger/flimmer?

Er der en auto(scan) tast på skærmen?
Avatar billede jak0 Nybegynder
30. november 2010 - 12:42 #4
Ja, den bibber faktisk lige rigeligt, det lader til at den genstarter igen og igen altså efter bibbet, så går der 10sek og så bipper den igen.

Nej skærmen er fuldstændig sort, ingen opstarts billeder eller noget.

Ja har prøvet men virker heller ikke, men låner en skærm af en ven snart hvor jeg vil prøve og se, og hvis den virker må det jo være skærmen right?.

Men har i nogle forslag som man kan prøve inden?.
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 13:12 #5
Hvis den bibber er vi ude i noget helt andet - hardware fejl, bundkort/bios!

Check denne for bib koden:

http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 13:16 #6
Og du skal selvfølgelig finde den korrekte bios ude til venstre
Avatar billede jak0 Nybegynder
30. november 2010 - 13:25 #7
Okay ;S,

Jamen altså tog lige en lille test -

1. gang - 2 korte
2. gang - 1 kort, 1 lang / 2 lange

Men altså der er sådan reklamation på computeren, så kunne være jeg bare skulle sende den ind?. Men hvad skal jeg så skrive som fejlen, BIOS eller Skærm?.
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 13:34 #8
Hardware - hvilken bios?
Avatar billede jak0 Nybegynder
30. november 2010 - 13:55 #9
Bundkort - ASUS M2N68-AM
BIOS - AST  right?
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 14:08 #10
Tjaa, ikke lige nogen beep-sekvenser der passer... lugter af (video) hardware fejl, så hvis der er reklamation ;-)
Avatar billede jak0 Nybegynder
30. november 2010 - 14:33 #11
Ja der er stadig mindst et år reklamation, og det burde også dække det når det er hardware fejl right?.

Og så er dit bud på fejlen altså en Hardware fejl?
Avatar billede 2Mida Praktikant
30. november 2010 - 15:18 #12
Med de oplysninger jeg har og du er sikker på alle kabler og at grafik kortet er sat korrekt i, så ja