Avatar billede Vectramuz Nybegynder
29. november 2010 - 21:30 Der er 1 kommentar

Intet signal til ekstern skærm?

Hejsa.

Har et kæmpe problem, som jeg håber at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med.

Jeg forbinder min bærbare computer til fladskærm via HDMI. Dette har virket upåklageligt igennem lang tid. Dog lige pludselig midt i en fremvisning går skærmen i sort på den eksterne skærm. Den melder intet signal. Den eksterne skærm kan sagtens fange at computeren bliver forbundet, men melder intet signal. Min bærbare kan dog ikke finde/registrere nogle eksterne skærme (har prøvet at forbinde med andre skærme). Går jeg ind i skærmindstillinger, ser jeg at skærm "2" ikke er aktiv længere, og denne kan jeg ikke aktivere. Jeg har vista.

Hvad kan der være sket og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede madsens90 Praktikant
30. november 2010 - 09:27 #1
Det lyder besynderligt at det sådan lige pludselig sker.
Ved første tanke ville jeg tro at det var TV'et, men efter at have tænkt lidt over det, tror jeg nærmere det er grafikkortet i din computer.

Prøv at hiv kablet ud, sæt din computer skærm ned på en lavere opløsning som 800*600 (så vi ved det ikke har noget med opløsningen at gøre), og gå ind og sæt Hertz ned på din skærm. Prøv i øvrigt at sætte en anden computer til.

Hvis du ikke ved hvordan man ændre Hertz, så sig lige til.
Jeg mener på vista, ligesom på XP og Win 7, at du når du er der hvor du skifter skærmopløsning, kan trykke på "Avancerede indstillinger", og derefter vælge fanebladet "skærm". Og så prøv at sæt det så langt ned som muligt. :)