Avatar billede kasko Nybegynder
29. november 2010 - 15:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formular til raport problem

Jeg har et par problemer med raporten.
Jeg har en tabel "service" og en tabel "stol".
"service" har et talfelt der hedder "stol_id"
Tabellen "stol" har også et talfelt "stol_id"
Derudover har tabellen "stol" også et tekstfelt "stol_mærke"

Raporten der er baseret på "service" henter naturligvs felterne fra tabellen "service" men hvordan får jeg linket tekstfeltet fra tabellen "stol" med ind i raporten.??

Og hvordan får jeg raporten kun til at vise den ene post fra en formular basreret på tabellen "service"??
Avatar billede mugs Novice
29. november 2010 - 15:24 #1
De 2 felter der hedder "stol_id" må du kunne relatere til himanden i en forespørgsel, og derved trække felterne ned i forespørgslen / rapporten. Du bør nok omdøbe det ene af felterne, idet du ikke må have 2 felter med samme navn.

For at udskrive den aktuelle post, er du nødt til at have et kriterie der unikt definerer posten. Normalt bruger jeg tabellens primære nøgle. Hvis dette nøglefelt er numerisk kan du bruge denne:

DoCmd.OpenReport "DIN RAPPORT", acViewPreview, , "[DIN TABEL]![NØGLEFELT] = " & Me!NØGLEFELT & ""
Avatar billede kasko Nybegynder
29. november 2010 - 15:35 #2
Prøver lige, mugs
Avatar billede kasko Nybegynder
29. november 2010 - 15:47 #3
Det ser ud til at virke.
Tusind tak for hjælpen, mugs
Avatar billede mugs Novice
29. november 2010 - 15:56 #4
Selv tak - Og tak for point.