Avatar billede Rune Sommer Mester
29. november 2010 - 01:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nummereret TOC i Word 07 eller 10

Jeg er ved at få pip af auto-TOC, da jeg ikke kan hitte ud af at ændre det til noget jeg vil have.

Jeg ønsker mig (evt. hvis nogen har en skabelon) en TOC der ser således ud:

1 Indledning................... s. 4
2 Noget andet.................. s. 6
3 Nu bliver det spændende...... s. 13
  3.1 Meget spændende.......... s. 15
  3.2 Pebernødder osv.......... s. 21
4 Nyt afsnit................... s. 30

og så gerne med op til dybde 4 altså 3.1.1.1.
Tallene i venstre side må også gerne fremgå af overskrifterne i selve opgaven.

Hvis nogen har en skabelon, jeg kan redigere lidt i, vil det være rart. Ellers må du gerne guide mig igennem hvordan jeg fremtryller ovenstående.

Man kan vist godt sende mig PM, hvis nogen vil sende filer.
Avatar billede Rune Sommer Mester
29. november 2010 - 04:15 #1
Nu fandt jeg så ud af, hvordan tallene i venstre side kommer med (ved at lave overskrifterne som en numerisk liste).

Men (i samme kategori), hvordan hulen laver jeg så en auto-numerisk liste til mine overskrifter? Jeg har siddet og tastet "2.3.2." ind før hver overskrift - hvorefter den self finder ud af at auto-nummerere denne ene overskrift. Men jeg vil jo have alle sammen nummererede - kan det gøres automatisk?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. november 2010 - 10:44 #2
Brug altid de indbyggede typografier Overskrift 1, Overskrift 2, ..., Overskrift 9 (til ni forskellige niveauer, 1, 1.1, 1.1.1 osv.) til dine overskrifter. Så kan du helt automatisk lave en indholdsfortegnelse, som tager numrene med, og dine overskrifter nummereres helt automatisk, uanset hvor mange overskrifter du laver, og hvordan du bytter rundt på dem. Så skal du blot klikke i indholdsfortegnelsen og taste F9 for at opdatere den tilsvarende.

Du kan tilrette udseendet af overskrifts-typografierne, så de ser ud præcis som du vil have dem.

Du finder lidt forklaring her (til Word 2007, men er præcis det samme i Word 2010):
http://office.microsoft.com/da-dk/word-help/nummerering-af-overskrifter-HA010282072.aspx
Avatar billede Rune Sommer Mester
29. november 2010 - 10:53 #3
Det var lige det, der kunne redde min dag. Takker :)
Avatar billede Rune Sommer Mester
29. november 2010 - 10:54 #4
Læg et svar, så du kan høste de 30 points, som jeg normerede dette svar til (selvom der nu står 0 ?!)
Avatar billede Rune Sommer Mester
29. november 2010 - 10:58 #5
Iøvrigt er det et super godt firma du har oprettet (doctools).
Det er sådan noget hjælp man jo går og mangler til hverdag - både som privatperson, men sikkert også som firma!

Mvh. Rune Sommer
Vejle
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. november 2010 - 11:16 #6
Velbekomme - og tak for din feedback.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2010 - 16:59 #7
Husk at lukke denne ved at acceptere et af svarene.
Avatar billede Rune Sommer Mester
29. november 2010 - 16:59 #8
Af en eller anden årsag, står der 0 points til denne tråd, selvom jeg mener, at jeg nævnte 30 points.

Derfor vil jeg spørge, om du vil skrive endnu et svar i nedenstående nyoprettede tråd, så du retsmæssigt kan få dine points
http://www.eksperten.dk/spm/925267

Undskyld besværet - og tak igen for løsningen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2010 - 18:37 #9
Point til Lene fredborg her:
http://www.eksperten.dk/spm/925267