Avatar billede fqthjoe Nybegynder
25. november 2010 - 10:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Database til registrering af udleveret ting

Hej eksperter,
Lang tid siden jeg har brugt access, derfor vil jeg vil høre eksperter om sagen..
Jeg vil lave en database/tabeller med blandt andet:
Tabel1: Personoplysninger ( navn, adr, afdelinger, telf.)
Tabel2: Udstyr (type, model,dato...)

Og så vil jeg gerne kunne oprette nogle "standard breve".
F.eks. udleveringsbrev.. hvor der står noget fast tekst.. Du har fået udlevet... og så man har valgt hvilken person der flettes ind i brevet, såsaom <Felt navn> <felt adresees> <type>..

Kan access bruges til dette ?
/Thjoe
25. november 2010 - 10:41 #1
Der kan access helt sikkert bruges.  Jeg vil foreslaa at du opretter en tredje tabel, PersonUdstyr til at holde styr paa hvem der har udlejet hvad.  Tabellen faar, for eksempel, fem kolonner, id, personid, udstyrid, datoUdlejet, datoReturneret. Saa dropper du samtidig dato og lignende fra tabellen Udstyr. Standardbrevene bliver saa rapporter linket til en query saasom "SELECT p.navn, p.adresse, u.type, u.model, pu.datoUdlejet FROM (Personoplysninger AS p INNER JOIN PersonUdstyr pu ON p.personid = pu.personid) INNER JOIN Udstyr u ON pu.udstyrid = u.udstyrid WHERE [hvad du nu vil soege paa]".

Jeg haaber disse tanker maa vaere til nytte.  Ellers saa fortael hvor det gik galt (ovenstaaende er ikke testet), saa proever vi igen.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
25. november 2010 - 11:02 #2
Super.. tester det over middag :-)
26. november 2010 - 11:17 #3
Hvor dan gik din test?  Jeg er spaendt paa din reaktion.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
26. november 2010 - 17:54 #4
Jeg nåede kun lige at kigge en smule på det, men min hukommelse er ikke hvad den har været...eller som jeg troede ;-)
skal lige have mig sat ind i Access igen....
Så jeg skal nok lige bruge noget mere tid inden jeg kan give dig en tilbagemelding.. Med mindre du lige har sådan en database liggende ;-)

Vender hurtigst muligt tilbage...
/Thomas
26. november 2010 - 18:15 #5
Men mener du jeg har svaret paa det spoergsmaal du stillede?  Jeg mener selv jeg har svaret og givet information som forhaabenlig er nyttig.  Jeg vil derfor bede dig lukke dette spoergsmaal.  Hvis du render ind i problemer under udviklingen boer saadanne problemer nok blive genstand for nye spoergsmaal som saa faar frisk opmaerksomhed.  Jeg har ikke noget faerdigt script.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
26. november 2010 - 19:56 #6
Jaja ... Rolig. Skal nok lukke.
Tak for input.
Skal nok få det til at virke, bla. Via dit input