Avatar billede hobbittend Novice
24. november 2010 - 16:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med Acronis True Image / Hvordan tjekker man om backup virker?

Hey.

Først og fremmest vil jeg lige høre om nogen af jer har nogen erfaringer med Acronis True Image?

Som det andet om nogen ved hvordan man kan sikre sig at den backup man har taget er ok...?

Jeg er ved at lave en fuld backup med Acronis True Image, men vil gerne sikre mig, at når hele mit system crasher, kan jeg bare uden videre køre den over, og så er jeg tilbage - det ved jeg jo først til den tid. Kan jeg sikre mig det på forhånd?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 16:49 #1
Ja der er intet problem at at starte op fra en cd eller stille Acronis til at opstart ved at trykke F11, hvis Windows skulle bryde totalt sammen. Har Brugt Acronis i årevis og gad ikke have Windows uden

Acronis tjekker selv om din bacup er ok.

Du kan for den sags skyld lægge din backup på en ekstern harddisk og gendanne derfra.

Når man leger lidt for meget selv med sin computer kan du jo nemt komme til at  lave fejl. Så det er mange gange jeg har gendannet uden problemer. Jeg kan tage virus og fejl med ro f.eks, når du har et Image program installeret.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 17:51 #2
Hvis du alligevel er i tvivl om din backup er ok, højreklikker du på din backup og trykker validate.  Det har nu aldrig været nødvendigt.

Man bør selvfølgelig være opmærksom på at din installation bliver 100% som dengang du lavede din backup, så f.eks dokumenter.opdateringer o.a der er lavet siden din backup vil forsvinde
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 19:23 #3
Stort set enig, men der er et par ting jeg vil kommentere.
Der bør altid foretages en validering, for det kan gå galt.
:"Acronis tjekker selv om din bacup er ok." Nej kun hvis prog. er sat til det. I 2011: Configure disk backup options. Sæt flueben i: Validate backup when it is created"
En vigtig ting er, at harddisken kan gå ned, så det er ikke godt, kun at have sit Image liggende på samme HDD. Hvis du kun har een HDD, så læg en kopi af Image på en extern HDD eller en DVD.
Og ja, det er let at starte op på en CD eller USB, men sørg for at lave det, her og nu, og ikke når der er brug for det.

Og så vil jeg lige nævne, at Acronis kan lave fejl. Har oplevet i 2010, at lave et Image, som blev godkendt med en validering, men som ikke virkede da der var brug for det. Acronis kunne ikke genkende sit eget Image. Heldigvis har jeg også Paragon. Den har aldrig svigtet.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 21:37 #4
http://www.eksperten.dk/guide/1345

En god guide, syntes jeg , til både Acronis og Paragon

Paragon er gratis, så vidt jeg husker.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 23:49 #5
Både ja og nej. Der findes mange forskellige udgaver af Paragon, de fleste er købeprogrammer, men der findes også nogle gratis, som er rigtig gode.
http://www.paragon-software.com/
Og gratis programmer.
http://www.paragon-software.com/
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 23:53 #6
Hvordan fanden gik det nu til??? Jeg trykkede ikke på svar, og kan det jeg skrev bruges til noget, skal jeg bestemt ikke have point.
Jeg tager aldrig imod point, for jeg kan ikke bruge det til noget.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 11:05 #7
Jornx-->  He He Nu har du klokket i det og får måske point. Jeg er ganske enig med dig i at point ikke kan bruges til noget, men vil da anbefale, at de går til dig, da du har færrest.
Har flere gange foreslået, at de blev afskaffet på E.

Nå det bestemmer jeg jo ikke.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2010 - 14:53 #8
Nej jeg har ikke rørt svar knappen og blev meget forbavset.
Håber da at spørger - hvis vi hører mere til ham/hende - vil være venlig at afvise mit svar. Desuden gav du jo et udmærket svar. Jeg suplerede jo bare lidt:)
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 16:23 #9
Respons fra spørger? er det lukketid?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 19:17 #10
Sorry for lidt spam

http://www.eksperten.dk/spm/925053

jornx: Det var dig der var skyld i at jeg prøvede dette :-)

Kan du klarlægge noget der ?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 20:00 #11
Det er ok, spørger er vist alligevel ikke interesseret:)
Jeg har travlt line nu men vil gerne se på det senere.
Imellemtiden kan du jo hente "User guide" i højre side.
http://www.acronis.eu/homecomputing/products/trueimage/
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 01:08 #12
Ingen respons fra spørger siden d.24. Afmelder overvågning.
Avatar billede hobbittend Novice
29. november 2010 - 14:27 #13
Tak til alle...
Jeg håber bare min Acronis virker hvis jeg skulle få brug for det...
Kan se jeg også kan vælge "mount" - vil det sige at jeg fra en anden computer, kan køre mit image og "have min egen computer med" ?

Jeg mener at have haft prøvet Paragon, uden held med backup til netværksdrev.

Beklager min sene respons jornx ;)

Hvis nogen vil have pointene skal i endelig bare smide et svar...
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2010 - 14:38 #14
Du kan jo vælge at drille jornx lidt, ved at give dem til ham, da ikke kan lide at få point -),
ellers tager du dem bare selv
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2010 - 20:03 #15
Så lige nogle gamle spørgsmål igennem.
hobbittend
Du bør lukke dette spørgsmål, ved at DU SELV lægger et svar, som du accepterer, og afviser mit, som kom ved en fejl.
Avatar billede hobbittend Novice
04. december 2010 - 09:34 #16
***LUKKET***
Avatar billede hobbittend Novice
04. december 2010 - 09:34 #17
Prøver igen :)

***LUKKET***
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 10:18 #18
Fint:)
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 12:09 #19
Jeg havde ellers anbefalet de gik til jornx i #7,
men kan god godt se at jeg er forsent ude nu.

Jeg er sikker på du bliver glad for Acronis. Så er man på den sikre side.

Har haft brug for den, så sent som i dag, Da jeg havde været inde på nogle sider, man normalt siger, man skal holde sig fra.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 12:26 #20
Sider man normalt skal holde sig fra - Fy-fy skamme!!!
Men ja så er du jo heldig med Acronis*G*

#13 Nej du kan ikke uden videre køre dit Image på en anden computer, med mindre den har samme chipset. Så bliver der driver koks.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 17:27 #21
Ps. ikke uden videre skal forstås, at det i følge Acronis, kan lade sig gøre. http://www.acronis.eu/homecomputing/products/trueimage/plus-pack.html
Men det koster jo. Men for tiden kommer den gratis med True image 2011. Surt for dem som har købt for kort tid siden.
Paragon er mere reel. Der får alle den mulighed. Det ligger i de nye programmer.