Avatar billede 2Mida Praktikant
20. november 2010 - 09:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IE8 fejl efter ændring FAT32 -> NTFS

Som overskriften beskriver, har jeg fået en underlig IE8 fejl efter ændring af filsystemet til NTFS. Ændringen foregik problemløst uden fejlmeddelelser og alt spiller fint som det skal, undtagen IE8.

Ferrari 3400, AMD, XP 32 med alle servicepacks og driveropdateringer
- reinstallering af IE8
- reinstallering af vga driver
- chkdsk ok
- Memtest ok
- CCleaner inkl Registry ok
- ingen fejl i fejllog

Se screendump her http://www.fashionsouls.dk/ie8_error.jpg

Har selvfølgelig googlet IE8 fejl i alle mulige sammenhænge, dog uden held.

..Ole
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2010 - 10:15 #1
funktioner-internetindstillinger-avanceret- nulstil-nulstil

har du prøvet det
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2010 - 10:23 #2
Det ser faktisk ud som om at den øverste del af dit IE, kører i en slags klassisk visning - altså hvor den vises med "skarpe" hjørner og lige overgange, hvorimod det normale er med bløde overgange og runde hjørner.

Har du evt. sat den til klassisk visning al.a windows 2000 ?
H-klik på skrivebord, klik på egenskaber, klik på Udseende og sæt vinduer og knapper til Windows XP-layout.
Klik på faneblad Temaer, vælg Windows XP
Klik på faneblad Skrivebord, klik på knappen skrivebord, klik på faneblad WEB og fjern evt. flueben fra den(de) sider der står der. - Anvend/ok

Start IE og h-klik på det "sorte" felt du har unde "e" ikonerne
Fjern evt. først flueben fra "Panelet Favoritter"
Fjern flueben fra "menulinje"
Klik på Tilpas og sæt prik i "vis udvalgt tekst"

Klik på menu punkt Funktioner, klik på internetindstillinger
Klik på faneblad Avanceret, klik på "Gendan avancerede indstillinger", klik på kanppen "Nulstil"
Luk IE efterfølgende og start den op igen.

Hvis den ser OK ud, så skal du muligvis lige h-klik på linjen igen og sæt flueben i "Panelet Favoritter" og flueben i "menulinje"
Avatar billede 2Mida Praktikant
20. november 2010 - 11:07 #3
Treatmenice: beklager, det skulle jeg selvfølgelig have skrevet, at det var afprøvet.

Haverslev: du bragte mig på rette spor - din løsning holdt ikke efter genstart, men jeg fangede den med at det var et theme problem, så jeg genstartede themes-håndteringen i Services og nu spiller det :-) Lige hvordan det hænger sammen med FAT32 > NTFS, må så stå hen i det uvisse. Læg venligst svar for point.

..Ole
Avatar billede haverslev Novice
20. november 2010 - 11:30 #4
Svar :-)