Avatar billede scape-goat Nybegynder
18. november 2010 - 17:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internet i garagen

Hej

Hvordan får jeg stabilt internet ude i garagen ?

Ovenpå garagen er der lavet et rum til ungerne, og de vil gerne holde nogen computer parties, men de bliver hele tiden smidt af nettet.

Vi har trådløs internet i huset.

Router: ZyXEL - Model nr.: P-2602HW-D1A
Teleselskab: Telenor

Hvordan får vi det til at fungere ude i garagen ?
Avatar billede webweaver Praktikant
18. november 2010 - 17:42 #1
Tjaa, hvor langt er der fra den trådløse router og ud til ungerne's værelse/garagen?

Hvis der er for langt og/eller for mange forhindringer (tykke mure - ydrevægge fx. og så videre), så vil signalet blive nedsat væsentligt.

Løsning er at rykke router tættere på eller
opsætte et access point (ekstra router så at sige) eller droppe det trådløse og trække en linie derud i et stik fra routeren af.

Hvordan er signalet i resten af huset? Der skal måske rettes lidt på antennen på routeren eller se om der er noget i nærheden som kan ødelægge signalet. Kraftige højtalere (magnetisme), elektronik eller andet fx.
Avatar billede scape-goat Nybegynder
18. november 2010 - 22:31 #2
Garagen er en bygning for sig selv, så en ledning vil ikke være muligt.

Der er allerede forsøgt med computere derude, de kan godt fange nettet men bliver smidt af. Så det er for ustabilt til at de vil spille på det..

Routeren kan ikke rykkes tættere på garagen.

Er den bedste løsning så access point ? - Og er det nemt at lave ?
Avatar billede webweaver Praktikant
18. november 2010 - 23:19 #3
Hmm, når det er i en bygning for sig selv, er løsning at trække en linie derud. Mange access point, skal også have en linie ført til sig. Det kunne måske også lade sig gøre, hvis man havde det access point i huset, men i enden med garagen. Men ærlig talt, tror jeg ikke det vil give et tilfredsstillende signal, da det er imellem 2 bygninger. Man kan vidst godt få access points, som kan forstærke signalet trådløst fra den anden router. Den kunne man så smække op ude i garagen, og så have et godt signal derude. Men om det virker, er jeg ikke helt sikker på. Access point skal jo kunne fange signalet nogenlunde stabilt. Og hvis computerne har svært ved det, vil den nok også have det.

Nu ved jeg jo ikke hvordan omgivelserne ser ud, men hvis det var mig, ville jeg grave et rør ned i jorden og trække en linie eller 2 i den derud til, og så få sat et par netstik op.
Avatar billede scape-goat Nybegynder
24. november 2010 - 12:51 #4
Hej

Tak for dine svar. Jeg havde håbet, der var én der kom med en lettere løsning end grave en ledning ned..
Avatar billede scape-goat Nybegynder
18. december 2010 - 10:38 #5
Lukker