Avatar billede larsdue Nybegynder
26. juli 2001 - 14:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Connection problemer fra ASP til Oracle!!!

Jeg har nu prøvet følgende connections, men begge melder samme fejl! Hvad er det lige der går galt?

KODE:
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DSN=OracleODBC;DATABASE=DBNavn;UID=DBBruger;PWD=DBPassword\"
ELLER:
Conn.Open \"DRIVER={CR Oracle8 v3.6};SERVER=DBNavn;UID=DBBruger;PWD=DBPassword;\"

FEJLBESKED:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[MERANT][ODBC Oracle 8 driver]Optional feature not implemented.

Jeg har ikke før arbejdet op mod en Oracle database, så et hvert bud på hælp vil blive modtaget med kyshånd.
Avatar billede jumpstart Nybegynder
26. juli 2001 - 15:15 #1
Er der installeret en Oracle ODBC driver på din webserver?
Avatar billede larsdue Nybegynder
26. juli 2001 - 15:18 #2
Ja, når jeg tester min ODBC connection går den fint igennem, så det burde ikke være der fejlen ligger.
Avatar billede misbruger Nybegynder
26. juli 2001 - 15:19 #3
Hvem har installeret odbc\'en ?

Han burde kunne give dig den rigtige streng.

Ellers vil jeg anbefale denne....

Conn.Open = \"DSN=OracleODBC;DATABASE=DBNavn;UID=DBBruger;PWD=DBPassword\"

eller

strConn = \"DSN=OracleODBC;DATABASE=DBNavn;UID=DBBruger;PWD=DBPassword\"

Avatar billede larsdue Nybegynder
26. juli 2001 - 15:24 #4
Jeg har selv installeret odbc\'en, så den streng jeg angiver er korrekt nok.

Jeg vil gerne henlede til, om der er nogle der kan forklare mig hvad fejlbeskeden betyder?
Avatar billede jumpstart Nybegynder
26. juli 2001 - 15:43 #5
Jeg vil mene at det tyder på noget opsætning af Merant driveren.

Prøv evt at læse følgende dokument:
http://support.merant.com/websupport/docs/datadirect/docs/odbc/Odbcref/roracle.htm
Avatar billede larsdue Nybegynder
27. juli 2001 - 11:03 #6
hhmmmm, har læst artiklen igennem, men har ikke kunnet finde noget, der kunne afhjælpe problemet!

Still looking!
Avatar billede avnes Nybegynder
29. juli 2001 - 03:00 #7
Hvilken version af SQL*NET bruger du ?
Avatar billede larsdue Nybegynder
31. juli 2001 - 11:43 #8
Fandt aldrig helt ud af hvad fejlen skyldtes, men ved at lave en ny ODBC connection, der benytter Microsofts Oracle driver i stedet for Oracles egen, fungere alt nu uden problemer.

Fandt frem til løsningen via http://www.odbc.com

Synes ikke der var nogle af ovenstående svar eller kommentarer, som var mig behjælpelig nok til at gøre sig fortjent til de udlovede point, så dem indkassere jeg selv.

/LarsDue
Avatar billede larsdue Nybegynder
31. juli 2001 - 11:45 #9
Hov, rigtig addresse:

http://www.adodb.com

/LarsDue