Avatar billede aero Nybegynder
07. november 2010 - 20:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

connectionstring SQL

Hvordan vil denne kode se ud ang. connection

public ProductsController()
        {
            string connString = @"";
            productsRepository = new SqlProductsRepository (connString);

        }
        public ViewResult List()

Når adressen til den er C:\Users\Nitro\Documents\Visual Studio 2010\Projects\CShop\Store.Domain\App_Data\Store.mdf

og når filen der connecter ligger her C:\Users\Nitro\Documents\Visual Studio 2010\Projects\CShop\Store.WebUI\Controllers\ProductsController.cs
Avatar billede bkp Nybegynder
07. november 2010 - 20:51 #1
Det kommer lidt an på hvilken access driver du benytter, men på dette link kan du se sammensætningen:

http://connectionstrings.com/access

Men den kunne se således ud:
Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\Users\Nitro\Documents\Visual Studio 2010\Projects\CShop\Store.Domain\App_Data\Store.mdf;User Id=admin;Password=;
Avatar billede aaberg Nybegynder
07. november 2010 - 20:51 #2
Jeg vil anbefale dig at attache din database til SQL Serveren, så slipper du at angive filsti i din connectionstring.

Hvis du bruger SQLEXPRESS, og du attacher din database først, bliver din connectionstring sådan:
Data Source=.\SQLEXPRESS;Initial Catalog=Store;Integrated Security=SSPI;

Hvis du bruger SQLEXPRESS, og du IKKE har attachet din database:
Server=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|Store.mdf; Database=Store;Trusted_Connection=Yes;

|DataDirectory| delen vil automatisk pege på din App_Data mappe. I eksemplerne går jeg ud fra at din database hedder Store (Tjek dette, for databasenavn er ikke nødvendigvis det samme som filnavn).

Vær opmærksom på at webhoteller ikke understøtter den nederste model, der bliver databasen nød til at være attachet.

Hvis du ikke bruger SQLEXPRESS, fjerner du bare dette fra connectionstrengen.
Avatar billede aaberg Nybegynder
07. november 2010 - 21:01 #3
bkp -> .mdf filer er SQL Server filer. Access filer hedder .mdb eller .accdb filer.
Avatar billede bkp Nybegynder
07. november 2010 - 21:02 #4
Sorry glem min, jeg så det lige som en access database.

Se her:

http://connectionstrings.com/sql-server-2005
Avatar billede bkp Nybegynder
07. november 2010 - 21:05 #5
aaberg_cc >> Så det godt selv efter jeg havde trykket send, må være for træt :-)  en ret dum og flov fejl fra min side :-)
Avatar billede aero Nybegynder
07. november 2010 - 21:11 #6
Hej aaberg_cc

Når jeg bruger dit eks. ang. hvis jeg ikke har attachet min database, så får jeg denne fejl:

Database 'C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL10.SQLEXPRESS\MSSQL\DATA\Store.mdf' already exists. Choose a different database name.
Cannot attach the file 'C:\Users\Nitro\Documents\Visual Studio 2010\Projects\CShop\Store.WebUI\App_Data\CStore.mdf' as database 'Store'.

Har slette den  'C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL10.SQLEXPRESS\MSSQL\DATA\Store.mdf'  før jeg køre scriptet.

men ellers hvordan attacher jeg min database !?
Avatar billede aaberg Nybegynder
07. november 2010 - 23:19 #7
Det lyder som om den allerede var attached til sql serveren. Du attacher og detacher fra sql server management studio. Så vidt jeg husker skal du bare højreklikke på databases, og trykke attach eller detach. Jeg kan dog ikke lige tjekke det nu, da jeg skriver på min mobiltelefon. Ellers er det helt sikkert nemt at google sig til.
Avatar billede aero Nybegynder
08. november 2010 - 22:06 #8
pinligt......fra min side, jeg fandt problemet, database var i Store.Domain altså App_Data mappen, jeg flyttede mappen App_Data til det nye sted Store.WebUI og hvad tror i der skete.... det virkede.

Men hvorfor skal App_Data ind i WebUI og ikke i Domain i MVC !??

smid et svar begge to for jeres tid.
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. november 2010 - 23:28 #9
Jeg kan ikke give dig et fornuftigt svar på det sidste. Det er vel bare sådan det er designed fra Microsofts side.