Avatar billede Fusentast Nybegynder
06. november 2010 - 23:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen internetadgang!

Hej.
Da jeg lige er flyttet i ny lejlighed og har fået ny router. Jeg er ikke den klogeste på dette område, så derfor tænkte jeg jeg ville søge hjælp. Jeg modtog igår med posten, en Asus RT-G32 wireless router, som jeg ville sætte op, men det viste jeg at det ikk var så let. Jeg satte den til mit fullrate modem(en Zyxel Prestige 2602R-D1A) og på min bærbar fandt jeg straks routeren. Derefter installerede jeg den CD der var med til min Asus router, og da det hele var ordnet, stod den bare og sagde "ingen Internetadgang". Altså den fandt routeren, men der var intet net. Jeg kan heller ikke få net fra den med kabel, så den eneste måde jeg kan få net på lige nu, er ved et kabel direkte i min fullrate router.
Jeg har en 2 måneder gammel bærbar med windows 7 på.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

- Fusentast.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 10:33 #1
De cd du installerede fra, var Win 7 understøttet der?
Avatar billede Fusentast Nybegynder
07. november 2010 - 14:54 #2
Problem løst. Det viste sig at begge routere kørte på samme IP og kunne derfor ikke fungere.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 15:36 #3
Ja det duer ikke. Du lukker bare igen ved at acceptere det svar du lige lagde i #2.