Avatar billede Rune Sommer Mester
02. november 2010 - 09:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Print A2 i word 2007/10

Jeg skal have sat en A2-side op og have den printet på 4xA4 papir.

1. Jeg har sat en word-side op til 41 x 55,78 cm (det tætteste jeg kan komme på A2)
2. Jeg har gemt filen som OpenDocument og åbnet filen i OpenOffice.
3. Jeg har fra OpenOffice printet filen med Bullzip PDF-printer i A2-format.
4. Jeg har printet PDF-filen - efter at have sat min printer op til at printe "poster" - altså 2x2 a4 sider = A2.

Er der en nemmere måde, at printe A2 sider fra word ud på? Og er det blevet muligt siden 2004 at lave A2-sider i word??
Link til tudsegammel tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/459089
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2010 - 10:57 #1
Så vidt jeg lige husker kræver det at din printer (eller den printer driver du har installeret) understøtter A2 formatet.

Jeg kan på min netværksmaskine hvor jeg har en plotter siddende vælge helt op til A0 g udprinte fra alle office applicationerne. Der er dog så vidt jeg husker installeret en special driver til denne plotter
Avatar billede Rune Sommer Mester
02. november 2010 - 14:18 #2
Samtaler Word med printerdriveren? Eller er der noget jeg ikke forstår? Hvis et word-dokument ikke kan sættes op til ren A2, A1, A0, så bliver det vel også en kende svært for printeren at printe dette format ud. Med mindre man printer en almindelig A4-side ud i 2,4,8 x forstørrelse.

Min printer kan printe dobbelt-sidet, poster og meget mere. Men jeg har ikke en indstilling der siger "A2, A3" osv. Det har PDF-printeren derimod.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. november 2010 - 15:00 #3
Word "samtaler" helt klart med printerdriveren, Du vil også kunne se at top, bund, højre og venstre magerner variere med hvilken rpinter du har valgt som default. Hvis din printer ikke understøtter A2, vil du, som jeg ser det, ikke kunne vælge A2.

Når jeg skal arbejde med overstørrelser, vælger jeg midlertidigt plotteren som default printer
Avatar billede Rune Sommer Mester
02. november 2010 - 15:22 #4
Min printer er en Samsung ML2510 - standard laserprinter - så det kan sagtens passe, at jeg ikke kan lave A2 i mit word, da printeren sandsynligvis ikke indeholder det rette software til at det kan lade sig gøre.
Så er det selvfølgeligt dumt af mig at have slettet alle andre printere end min fysiske standard printer. (fortryder nu også, at one-note printeren røg med i svinget).

Men tak for dine guldkorn :)
Indtil videre må jeg nøjes med *.docx --> *.odf --> (*.pdf) --> print.