Avatar billede Mcfrost Nybegynder
01. november 2010 - 20:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min kærestes scompaq gør vores trådløse internet ustabilt

Jeg selv har ikke nogen problemer med at komme på internettet men min kærestes compaq's netværkskort tager utroligt langt tid om at komme på netværket og falder ofte af. Hvis man slukker/tænder netværkskortet kan den ikke finde netværket før 20 min efter osv. Desuden kan jeg ofte ikke lave noget særligt når hun er på selvom at hun bare tjekker mails. Netværkskortets drivere er opdateret. Er det et nyt netværkskort eller er det bare fordi det er elendigt hardware eller hvad

Det er et
atheros ar9285 802.11 b/g
eller et
realtek rtl8102e/8103e

navnene har jeg fra enhedshåndteringen men fatter ikke helt hvorfor der er to (det er der dog også på min egen)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2010 - 21:07 #1
den med 802.11 b/g er trådløs - den anden er kablet.
til en b/g (gammelt) vil det være bedre at deaktivere det, og sætte en usb-stick med netkort i. Så kan du komme op på /n hastighed, og få de nyeste drivere (jeres router skal dog også kunne /n - ellers er maks-hastighed /g)
/b er 10, /g er 54, /n er 150-300 mbps (teoretiske maks-hastigheder - virkeligheden er ca en trediedel)
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/JENAL85300/jensen-airlink-usb-adapter
og hvis du vil opgradere router, så en
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/JENAL59300/jensen-router
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2010 - 18:48 #2
smid compaqen ud, og køb en anden XD
Avatar billede Mcfrost Nybegynder
02. november 2010 - 21:18 #3
Så der er ikke noget at gøre med det gamle kort? Det kunne være fedt hvis det i det hele taget bare ville være stabilt men det kan det jo ikke finde ud af
Avatar billede Mcfrost Nybegynder
16. november 2010 - 21:03 #4
så svarer jeg selv