Avatar billede petersen7913 Forsker
30. oktober 2010 - 18:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af CurDir?

Jeg arbejder på en 2007 database, som skal bruges i Dropbox i en runtime-udgave.

Jeg vil bruge CurDir til at vise hvor jeg er henne, så jeg kan lave en ny folder efter behov.

Mit problem er, at CurDir viser hvor jeg har sat min standarddatabasemappe - ikke det sted jeg faktisk har databasefilen til at ligge og hvor jeg starter den fra.

Er det rigtigt, at CurDir (kun) viser standarddatabasemappen?
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2010 - 20:40 #1
try
Left$(CurrentDb.Name, Len(CurrentDb.Name) - Len(Dir$(CurrentDb.Name)))
Avatar billede kabbak Professor
30. oktober 2010 - 22:18 #2
Dim Sti As String
Sti = CurrentProject.Path
Avatar billede petersen7913 Forsker
31. oktober 2010 - 16:23 #3
Terry: Yes, det virker :)
Tak
Avatar billede terry Ekspert
31. oktober 2010 - 16:55 #4
selv tak.