Avatar billede hanloven Mester
30. oktober 2010 - 03:22 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Nyeste Android version til SE Experia X10

Hej.

Jeg har lige erhvervet mig en Sony Ericsson Experia X10. Den fungere rigtig godt. - Men vil dog godt ha den nyeste Android Firmware lagt i den.. Jeg kan se flere steder på nettet at den kan komme til at optage i HD. Og at Timescape og Mediascape forsvinder når man opdaterer.

På SE's hjemmeside ligger den sidste version af Android, men jeg får at vide at det er samme version som i forvejen ligger i telefonen, når jeg forsøger at opdatere..

Er der nogen der ved hvor jeg finder firmwaren, som understøtter HD optagelse på X10'eren?? - På de klip jeg har set ligner firmwaren slet ikke telefonen, som den ser ud nu.

- Jeg vil ligeledes også meget gerne ha dansk tegnsæt tilgængeligt, når jeg skriver sms'er.

Jeg håber der en der kan hjælpe.

På forhånd tak.
Kent.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. oktober 2010 - 08:22 #1
Du har sikkert Android 1.6 som telefonen er født med. Så vidt jeg ved er 2.1 ikke frigivet til den endnu, men burde komme i løbet af en uges tid.

http://www.engadget.com/2010/10/29/android-2-1-starts-rolling-out-to-sony-ericsson-xperia-x10-line/
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2010 - 12:14 #2
Har du købt din telefon i udlandet siden du ikke har danske tegn?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2010 - 12:23 #3
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2010 - 12:24 #4
Og det var et svar :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2010 - 12:25 #5
Lars kom først, så ignorer mit svar.
Så ikke hans link...
Avatar billede hanloven Mester
30. oktober 2010 - 19:29 #6
Hej igen.

Tak for jeres svar. Så har det garanteret bare været beta / test versioner jeg har set folk har vist på nettet. - Så vidt jeg kan se her, vil SE også bibeholde Timescape og Mediascape. - De var væk eller ændret meget.. - Jeg kan skisme ikke huske hvor jeg fandt det.. - Ville godt lige ha smidt et link.

Nej, Lars.. Jeg har købt telefonen hos 3 i Danmark. Derfor undrer det mig en del at jeg ikke kan bruge æøå. Det ku være rart at få til at fungere... Har I en ide om om det kan aktiveres? - Kommer måske automatisk med den nye update. - Som så sansynligvis kommer i morgen.. damn, jeg glæder mig :-)
Avatar billede hanloven Mester
30. oktober 2010 - 23:44 #7
Det ser ud til at det danske tegnsæt bare skal downloades. Har lige fundet denne guide fra Sony Erricson: http://www.facebook.com/video/video.php?v=1416667650596

- Det må lige prøves.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2010 - 23:53 #8
Når du vil skrive æ, ø og å så holder du vel hhv. a og o nede så du med fingeren kan vælge det rigtige bogstav?

Vil blot være sikker ;)
Avatar billede hanloven Mester
31. oktober 2010 - 12:21 #9
Det har jeg lige prøvet.. Det fungerer fint. - Med det standard tastatur.. Tak for tippet.. Det var jeg ikke opmærksom på :-)

Dog har jeg lagt det skandinaviske keyboard ind. Det kører helt normalt, hvor ÆØÅ er tilgængelig direkte på tastaturet. - det vil jeg helt sikkert foretrække, men cool at det andet også kan lade sig gøre :-)

Jeg skal så bare lige ha aktiveret den danske ordbog. - Jeg har hentet den fra Android Market. Resten tror jeg er lige til at finde ud af.
Avatar billede hanloven Mester
10. november 2010 - 05:37 #10
Nå, jeg vil lukke tråden. Vil du ligge et svar Lars?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. november 2010 - 06:53 #11
Således.
Avatar billede hanloven Mester
10. november 2010 - 08:12 #12
Jeg vælger at dele pointene imellem jer, da I begge kom med gode tips i ideer :-)

Tak for hjælpen.

Ps.: Jeg har opdateret telefonen til ver. 2,1 nu. Den kører bare derud af :-)