Avatar billede neoman Novice
28. oktober 2010 - 17:48 Der er 1 løsning

Filtre i Datasheet

Jeg har nogle tabeller vist i underformularer på en formular, med et meget lignende indhold (access 2007)

Ved hvert kolonnenavn er der et lille trekant-ikon, hvor man kan få adgang til at sortere/filtrere lidt i posterne.

I den ene tabel er der nederst i den dropdown tillige en liste over de enkelte poster, som man så kan krydse af (eller ej) for at vælge hvilke poster der skal med.

For samme kolonne i den anden tabel er der ingen tilsvarende liste i den dropdown.

Jeg kan ikke se hvad der udgør forskellen, fordi Propertiesfor begge underformularerne er ens. Jeg vil gerne have denne afkrydsningsliste begge steder, men kan ikke se hvad jeg har gjort anderledes det ene versus det andet sted.

????
Avatar billede neoman Novice
29. oktober 2010 - 20:38 #1
Det viser sig at denne feature ikke bryder sig om queries, hvor antallet af viste poster afhænger af felter i en formular.  En lidt tumpet workaround må vel være at danne en ny tabel på baggrund af de felter, og så bruge den i stedet for.