Avatar billede hulla Novice
27. oktober 2010 - 19:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere websites i samme solution

Hej

Jeg står nu i en situation hvor jeg skal have lavet 2 websites, der begge ligner noget jeg tidligere har lavet.

Hvad er "best practice" i forbindelse med flere websites.
Her tænker jeg mest på om man overhovedet vil lave et ekstra website i sin solution, eller bare konfigurere sig til en "ny" løsning med et eksisterende site?

Alle gode råd er velkomne.

:-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
27. oktober 2010 - 20:44 #1
Der er flere ting du kan gøre. Hvis siderne har meget fælles funktionalitet, men er forskellige sider, kan du lave et klassebibliotek med alt der er fælles, og lade begge websider referere til dette.

Hvis det er stort set samme webside, men de skal kunne udvikles i forskellige retninger, kan du oprette en ny branch i det source control værktøj du bruger.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
27. oktober 2010 - 21:04 #2
Hvis de websites ikke er relateret på nogen måde, altså som man forstår "en løsning", så nej, så skal de oprettes i hver sin solution. Man har altså ikke 2 websites i samme solution, eks.vis www.jp.dk og www.eksperten.dk hvis du forstår :)

En solution kan indeholde mange relaterede ting, eks.vis webservice, website, mobilsite, common logic/ helper library, pictures, database, class diagrams etc.
Avatar billede hulla Novice
04. januar 2011 - 21:34 #3
Får jeg et svar?
Jeg har taget lidt til mig fra Jer begge.
Tak
Avatar billede aaberg Nybegynder
04. januar 2011 - 21:58 #4
svar :)