Avatar billede neoman Novice
27. oktober 2010 - 18:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Escape fra en Insert in progress i en formular

Jeg har en form med bundne felter, hvor af nogle er påkrævet.

Når formen åbens, har den AllowEdits=False og AllowAdditions=False

Hvis brugeren trykker på en knap, sætter jeg

AllowAdditions=True
DataEntry=True

og så viser formen kun den nye record. Og kræver at alle felter bliver udfyldt.

Jeg kan trykke på Escape, men brugeren skal vel have en knap for at slippe ud af denne Insert og vende tilbage til udganspunktet. Jeg skal  vel cancle/undo på en eller anden måde, men kan ikke helt overskue hvordan. Hvis jeg laver en knap, så råber access om de påkrævede felter når jeg trykker på den.

Any suggestions?
Avatar billede neoman Novice
27. oktober 2010 - 18:57 #1
Oops korrektion - Den kører stadig med DataEntry=false. Man kan escape ved at tømme det man har tastet og klikke på en anden record, men jeg vil stadig gerne kunne tilbyde en mere indlysende option
Avatar billede anlu Nybegynder
27. oktober 2010 - 19:11 #2
Prøv med
  Me.Undo
(fx i en Cancel-knaps click-event)
Avatar billede neoman Novice
27. oktober 2010 - 19:32 #3
Jeg kan ikke trykke på selv en tom knap uden at Access råber
Avatar billede neoman Novice
27. oktober 2010 - 19:33 #4
Man kunne vel fange råberiet i en eller anden Form event vel ...
Avatar billede anlu Nybegynder
27. oktober 2010 - 19:50 #5
Det lyder lidt mærkeligt at den ikke vil lade dig trykke på en knap uden at den validerer data - jeg kan ikke umiddelbart genskabe det.

Er det en simpel form der blot er bundet til en enkelt tabel, eller det et mere komplekst setup med subforms der fylder ud i relaterede tabeller el.lign?

Hvilken version af Access kører du?
Avatar billede neoman Novice
27. oktober 2010 - 20:02 #6
En split form i 2007 indtil videre med en enkelt tabel
Avatar billede anlu Nybegynder
27. oktober 2010 - 20:29 #7
Jeg har prøvet at genskabe det du beskriver i et lille eksempel som jeg har uploadet her:

http://peecee.dk/upload/view/272641

Men jeg får ikke det bøvl du beskriver, selv om der er et felt der ikke må være tomt. Er der nogen konceptuelle forskelle ift. det din form gør?
Avatar billede neoman Novice
27. oktober 2010 - 20:42 #8
Tak - kigger på det.
Avatar billede neoman Novice
27. oktober 2010 - 21:09 #9
Dit eksempel funker jo - jeg vender tilbage meget senere eller i morgen, for jeg er midt i en hjerteoperation på dyret ... :-)
Avatar billede neoman Novice
28. oktober 2010 - 12:02 #10
Jeg har ikke glemt dette, men har midlertidit fået andre problemer på halsen.
Avatar billede neoman Novice
28. oktober 2010 - 20:12 #11
1. Starter DB'en
2. Dobbeltklikker på SplitForm
3. Klikker på Insert-knap
4. taster "blabla" i feltet Soegetekst og trykker TAB for at gå til feltet MitFelt.
5. Hvis jeg trykker på Cancel-knappen, så siger den:
You must enter a value in the Table1.MitFelt field."
Jeg kan først slippe ud af dette ved at trykke på ESC på tastaturet - ganske som i min applikation :-(
Avatar billede neoman Novice
31. oktober 2010 - 17:10 #12
Nu har jeg fundet ud af følgende:

I en splitform, så længe man indtaster i den del som viser  FormView, så kan man slipe ud igen ved blot at trykke på Cancel knappen hos dig (og mig).

Hvis man taster i DataSheet'et, så brokker den sig som beskrevet, og man skal først trykke ESC for at kunne slippe ud.

Har ikke fundet noegn workaround, men kan i det mindste oplyse brugerne hvad der er hvad.

anlu læg et svar, så kan du i det mindste få points for indsatsen. :-)
Avatar billede neoman Novice
03. november 2010 - 16:07 #13
Anlu - hvis du ikke vil have points gider du skrive det?

Uanset - tak for hjælpen.
Avatar billede neoman Novice
06. november 2010 - 10:09 #14
'
Avatar billede anlu Nybegynder
06. november 2010 - 10:37 #15
sorry - havde ikke set dine updates, efter indlæg nr. 10. Men fint at du bare tager pointene selv, da jeg jo ikke fik løst så meget for dig :)