Avatar billede Tegning Nybegynder
25. oktober 2010 - 20:50 Der er 2 kommentarer

Brug Access database i Excel.?

Hej.

Jeg har lavet en database i access med en masse adresseoplysninger, og så har jeg en standard faktura i excel. Så det jeg godt kunne tænke mig er, at jeg kan lave brevfletning i excel ligesom man kan i word. Der kan man gå ind og bestemme hvad for data den skal hente fra databasen og hvordan det skal stå.!

Er der nogen der ved om man kan gøre det..? Har prøvet og hente data fra access, men så henter den bare allesamme..! :(

Kenneth
Avatar billede mugs Novice
25. oktober 2010 - 21:59 #1
Der er ikke noget i vejen for, at du kan eksportere data for du beskriver. Men hvorfor bruge 2 programmer?

Access kan også lave beregninger, dog ikke så avanceret som Excel, men har du brug for det? En faktura er vel blot at opregne nogle summer og til sidst at opsummere disse, og det kan Access sagtens uden problemer.

Så en forklaring på dine indviklede beregninger ville være på sin plads.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 22:12 #2
Hvis du vil hente poster fra databasen ind i excel, så skal du skrive nøjagtigt HVAD du vil hente.  Altså skal du køre en SQL request på databasen, for at få "Brian Hansen" ind på din faktura.

Som du siger henter den bare alle ind, det er fordi du ikke har bedt den om noget bestemt.

Du kan lave det i VBscript editoren, men jeg vil også mene det er ret omstændtligt..

Bedre hvis du laver et udtræk i Access med tallene der skal på fakturaen, og smider dem i en form med den dertilhørende tekst.