Avatar billede LiseM Novice
23. oktober 2010 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Password Safe - er det en sikker opbevaring af passwords?

Jeg bruger Steganos Locknote til opbevaring af mine passwords - efter anbefaling på Eksperten.dk.

Jeg har det OK med det sikkerhedsmæssigt - uden dog at have forstand på det .-)

Dog synes jeg, at det hurtigt bliver noget uoverskuléligt, da man ikke kan systematisere / ordne sine data.

Nu er jeg faldet over en henvisning til Password Safe på IT og Telestyrelsens hejmmeside (http://borger.itst.dk/sikkerhed/anbefalinger-det-bor-du-gore/computeren-2013-sadan-beskytter-du-den/velg-sikre-adgangskoder-og-pas-godt-pa-dem).

Når jeg lige kigger på det, ser det ud til, at man kan ordne hierakisk. Men det vigtigste er selvfølgelig sikkerheden. Hvordan er det med den?? Eller er der alternativer?
Avatar billede jacla Nybegynder
23. oktober 2010 - 18:00 #1
Godt spørgsmål!

Jeg bruger KeePass http://keepass.info/ og det virker fint for mig.

Det sikreste er nok at undgå at ha PW liggende lokalt på Pc'er der har Internet adgang.

Jeg gemmer også pw på min telefon bruger nogle tegn enten foran eller bagefter PW. Jeg skriver aldrig hvor pw skal bruges.

Eksempelvis kunne eksperten.dk blive til edbviden pw 1234 kunne blive til 86123468 Altså ikke noget der giver mening med det samme :)

Der er nok ikke noget der er mere end 99.9 % sikkert.
Avatar billede LiseM Novice
09. november 2010 - 17:51 #2
Er der andre inputs??
Avatar billede LiseM Novice
09. december 2010 - 01:07 #3
jacia!

Ved du, om det kører med Windows 7??
Avatar billede LiseM Novice
06. januar 2011 - 17:48 #4
jacia!

Send svar. Jeg har nu erfaret, at dprogrammet skulle være kunne køre med W7.

Tak for input.
Avatar billede LiseM Novice
14. januar 2011 - 16:52 #5
Jeg afslutter tråden.