Avatar billede LiseM Novice
23. oktober 2010 - 17:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

For lav opløsning på ekstern skærm

Jeg har en 15,6" bærbar. Når jeg har muligheden, kobler jeg min eksterne 19" skærm på.

Men jeg skal scrolle sideværts, når jeg er på nettet - skærmen kan altså ikke vise hele sidebredden. Det er ikke noget problem, når jeg arbejder i andre programmer.

Hvad gør jeg? (Bruger Win 7)
Avatar billede JStaal Nybegynder
23. oktober 2010 - 17:11 #1
kører du samme opløsning som på den bærbare?
Avatar billede LiseM Novice
23. oktober 2010 - 17:16 #2
Ja, det tror jeg nok. Jeg kan ikke lige umiddelbart finde ud af at ændre opløsningerne, så de er forskellige.
Avatar billede Selas Nybegynder
23. oktober 2010 - 17:18 #3
Prøv at maksimerer vinduet hvis det fylder mere end hvad der er plads til på skærmen.
Hvis det er fordi teksten på siderne er for stor så tryk ctrl + scroll, så bliver teksten og indholdet på hjemmesiderne mindre og fylder derved også mindre, og der bør blive plads til det.
Eller er det fordi opløsningen er forkert og også uret nede i højre hjørne forsvinder? I så fald skal du ind i skærmindstillingerne, højreklik på skrivebord - skærm indstillinger/opløsning og indstille det til hvad skærmen kan klare, f.eks 1280*1024 er typisk på 19".
Avatar billede LiseM Novice
23. oktober 2010 - 18:04 #4
Har prøvet det med ctrl + scroll. Det virker. Godt så langt.

Har så lige (på "Skærmopløsning") prøvet "Udvid skærmen" for min eksterne skærm. Tilsyneladende virker det minsandten også! Men jeg kan altså ikke vælge at indstille skærmopløsningen mere specifikt.

Hvis det nuværende resultat holder stik, er alle problemer løst.

Selas, send svar. Du får points for inspiration.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Selas Nybegynder
23. oktober 2010 - 18:38 #5
ok  :)

Måske grafikkortet har sin egen driver hvor du kan indstille noget, men det er forskelligt fra ati nvidia etc.