Avatar billede maffigadaffi Novice
19. oktober 2010 - 08:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ugedag som "beregnet felt " i tabel i Word 2003

Har en tabel bestående af 4 kolonner og 3 rækker. I kollonne 3, række 1 står en dato der automatisk genereres. I feltet til venstre for datoen, ønsker jeg at Word selv skal generere dagen (mandag, tirsdag osv.), ud fra hvad der står i datofeltet.
Jeg går ud fra at løsningen ligger eet eller andet sted i Indsæt->Felt, men kan sgu ikke få det til at virke. Nogen forslag?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. oktober 2010 - 09:12 #1
Feltkoden skal se sådan ud: { C1 \@ "dddd" \* Mergeformat }

C1 er indsat istedet for Date når feltkoden vælges
Avatar billede maffigadaffi Novice
19. oktober 2010 - 09:36 #2
Hmm. Virker ikke.
I mellemtiden har jeg fået oplyst af oprindelig forfatter at datofeltet er et bogmærke, der trækker datoen fra en ekstern kilde. Ved ikke om det gør nogen forskel? (Har arbejdet med feltkoder ca. 3 timer, så jeg er ikke en haj).
Avatar billede maffigadaffi Novice
19. oktober 2010 - 09:42 #3
Kan man evt. erstatte "C1" med en reference til bogmærket eller?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. oktober 2010 - 09:45 #4
Det skulle det ikke gøre.

Prøv at sende dokumentet eller blot en mail til mig - så får du et eksempel retur.

@-adresse under min profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. oktober 2010 - 09:52 #5
Har ikke prøvet - men skulle ikke være nødvendigt, når feltet befinder sig i en tabel.

Alternativ mulighed er en makro, der aktiveres når dokumentet åbnes.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. oktober 2010 - 10:00 #6
Brug følgende konstruktion, hvor du skal udskifte XXX med bogmærkets navn:
{ XXX \@ "dddd" }

Vigtigt:
Feltklammerne skal laves ved at taste Ctrl+F9 - kan ikke skrives med alm. tegn.
Du skal opdatere feltet bagefter (marker det og tast F9).

Hvis ugedagen skal stå med stort, kan du tilføje "\* FirstCap" som her:
{ XXX \@ "dddd" \* FirstCap }
Avatar billede maffigadaffi Novice
19. oktober 2010 - 11:17 #7
Hej Supertekst.

Med udgangspunkt i dit oprindelige svar, fandt jeg en løsning alligevel. Du skal derfor have pointene.
Avatar billede maffigadaffi Novice
19. oktober 2010 - 11:22 #8
@ Supertekst:

Send lige svar så jeg kan tildele point...

Tak for hjælpen...
Avatar billede supertekst Ekspert
19. oktober 2010 - 12:15 #9
Det gør jeg så - selv tak - godt det lykkedes..