Avatar billede juks Novice
14. oktober 2010 - 11:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

webconfig ikke i roden

Hej hvis man kan vil lave en asp,net løsning der ikke ligger i roden (er ligger noget alm asp kodning) kan man så lave en løsning så man kan have www.domaine.dk/test hvor  man køre sit asp.net og hvordan ?
Avatar billede aaberg Nybegynder
14. oktober 2010 - 11:52 #1
Hvis du selv skal sætte websiderne op i IIS, kan du oprette 2 virtual folders under en website, og have en web.config i hver.

Hvis du skal have hostet din løsning hos et webhotel, kan det godt være det bliver lidt vanskeligere. På webhoteller har de til gengæld  tit løsninger for at have forskellige websites i forskellige subdomæner (Dette synes jeg i mange tilfælde er en bedre løsning). Så kan eksempeltvis oprette test.domain.dk.
Avatar billede juks Novice
15. oktober 2010 - 15:13 #2
Det er en hostet lønsing  hvor vi ikke selv har adgang til -IISén  , men ville nu gerne have en vanskelig løsning .
Har brugt den med subdomain. men hvis du har en måde hvorved man kan konfigurer så man kan bruge andre mapper vil jeg meget gerne se den ..
og ellers må du jo smide et svar på dine 60 p:-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
16. oktober 2010 - 11:17 #3
Det er faktisk muligt at have en web.config i hver mappe i et projekt. Da vil denne web.config nedarve egenskaberne fra web.config  filen i roden. Så du behøver bare at angive de punkter som skal være anderledes.

Du kan læse mere om emnet her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms178685.aspx
Avatar billede juks Novice
18. oktober 2010 - 12:55 #4
tak for svaret det var helt perfekt