Avatar billede Beon Nybegynder
13. oktober 2010 - 14:11 Der er 3 kommentarer

Langsomt eller intet internet!

Jeg har de sidste 2-3mdr ringet til telenor mindst en gang om ugen fordi mit internet er ekstremt ustabilt. Jeg har en zyxel router, som de har udskiftet, jeg har vista, jeg har haft en tdc mand oppe og tjekke kablerne, som ikke fejlede noget, har haft mit net ændret fra 5/1mbit til 5/256mbit, og nu siger de at der er alt for mange porte åbne når jeg er på nettet og det kan være derfor. Jeg ved jeg har åbnet nogle få porte 6116-6119 i forbindelse med Warcraft 3.
Mit spørgsmål er så hvordan kan jeg se hvilke porte der er åbne og endnu vigtigere hvordan lukker jeg skidtet?
Avatar billede noltus Novice
13. oktober 2010 - 15:46 #1
Du dkal bruge angry ip scanner,hent det her (gratis)http://download.cnet.com/Angry-IP-Scanner/3000-2648_4-10118149.html?tag=lst-3-6
Avatar billede Beon Nybegynder
13. oktober 2010 - 20:23 #2
Ok nu har jeg hentet angry ip scanner, men jeg kender ikke programet og er ikke en haj til det her, så kan du foklare mig hvordan jeg bruger det?
Jeg vil gerne have den scanner alle de porte som telenor siger der er åbne så jeg kan lukke for dem!
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
15. oktober 2010 - 06:40 #3
Hej Beon - mit svar her går ud fra, at du bruger denne trådløse router: http://www.edbpriser.dk/product/details.aspx?pid=307697

Hvis ja, så læs denne hændelse jeg har oplevet med denne router, som var leveret af Fullrate.
Min kunde havde også dårlig hastighed med den trådløse forbindelse og det hjalp ikke at skifte kanel. Der blev straks fremsendt en anden router af Fullrate og lige meget hjalp det. I min fortvivelse forsøgte jeg med en anden trådløs router forbundet til den ene LAN port på zyxel-porten. Det hjalp.

Da jeg meddelte det til Fullrate, fik kunden en anden router uden trådløs forbindelse og betalte selv for en trådløse router, men fik en decord af Fullrate til det.

Jeg har etableret mange trådløse opsætninger med Fullrate og aldrig oplevet ovenstående fænomen før eller siden.

Prøv det og lad os høre.