Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 16:42 Der er 6 kommentarer

spørgsmål mht uddannelse..

hei...
Jeg har længe været itvivl om hvilken it-uddannelse jeg vil ta' .. har væet inde på nogle forskellige ting;

frontline pc-supporter har jeg søgt lidt på .. og det er der vidst mange der mener ikke er så godt som det lyder... (har jeg læst)og det er mere betjening og service end det er support...

it-supporter,,, ved jeg ikke helt for jeg vil gerne ind på noget mere med sikkerhed, og ikke så meget med netværk opsætning, it-løsninger osv..

datateknikker... for lang en uddanelse og for nørdet til mig :/

Men så opdagede jeg det hersens net-sikkerhedsspecialist .. det rammer nogenlunde plet da det har meget med sikkerhed at gøre - uddanelsen tager 4,5 år og elevlønnen er ligeså god som en datateknikkers,, men man skal på HHX ?! :O som datamatiker for at få det "job" .. nogen der ved hvorfor det lige er man skal det?? - Jeg vil IKKE have for mange lektier osv nemlig så vil helst undgå gymnasia og lignende... nå men hovedspørgsmålet er om der er nogen der har et godt forslag til mig?? :)
(vil gerne have meget med sikkerhed, software, og selvfølgelig skal der lidt med hardware i det også jo :)

mvh jakob...
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2010 - 19:08 #1
Frontline ER mere service end support
Du skal vælge secondline support.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 21:41 #2
har googlet det .. og det er da ikke en uddannelse man kan tage?  :/ ..
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2010 - 21:44 #3
Og det har ikke meget med sikkerhed at gøre .. efter hvad jeg har læst mht. det der logica i århus :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. oktober 2010 - 23:33 #4
#2 nej og der er ingen til firstline.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 10:24 #5
En masse med sikkerhed og ikke så meget med netværk - det bliver vist en svær kombination.....
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 13:07 #6
har ikke sagt der ikke skulle været noget med netværk - selvfølgelig skal der det... det skal bare ikke været noget med opsætning af netværk som en it-supporter jo gør meget.. :)