Avatar billede mdc51 Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:02 Der er 5 kommentarer

Opdatere felter med foranstillet værdi

Hej,

Jeg har et lille spørgsmål. Jeg har nogle projektnavne, som er jeg skal have omdøbt. Jeg vil gerne foranstille nogle bogstaver (F.eks. XX for at markere, at projekterne er inaktive. Kan dette lade sig gøre indenfor rammerne af f.eks. UPDATE. Eller skal der andre metoder i anvendelse. Håber at du har et forslag.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. oktober 2010 - 11:13 #1
Du kan

  UPDATE dintabel SET field=CONCAT('XX',field) WHERE id=7913
Avatar billede Syska Mester
05. oktober 2010 - 11:14 #2
Hej,

Jeg er ikke sikker på at jeg helt er klar over hvad du leder efter, men måske noget ala nedestående:

UPDATE table1 SET Name = 'XX ' + Name WHERE IsActive = 0

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2010 - 15:28 #3
Jep. CONCAT er MySQL.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. oktober 2010 - 17:46 #4
Eller den oversete STUFF :)

UPDATE table1 SET Name = STUFF('XX', 1, 0, Name)

Den er jo sjov samtidigt *GG*

Men jeg synes da nok at man bør holde en god standard og så oprette en ekstra kolonne som Buzzz kort var inde på.

En IsActive eller Status :)

Det andet der med XX er lidt noget fims, synes du ik?
Avatar billede Syska Mester
06. oktober 2010 - 15:41 #5
Ideen kom nu mere fra at han måtte allerede viden ud fra anden data i hans tabel hvad for nogen der skulle markeres som inaktive.

Men jeg ville nu nok også klare det et andet sted,