Avatar billede EveryMA Mester
03. oktober 2010 - 11:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bilradio - ikke relateret til EKS.

Hej.
Spørgsmålet her er ikke noget der handler om programmering - havde simpelthen ikk tid til at oprette en bruger på et bil-forum site, så HÅBER der nogen der hurtigt kan svare - uden spørgsmålet skaber problemer.

Har lige smidt en ny radio til min bil, jeg læste hurtigt i manualen jeg skulle passe på med at sætte strømmen direkte til bilbatteriet, for ellers tapper den strøm selvom den er slukket.
Da jeg tog fronten af min radio var der et lys der blinkede for at fortælle at der ER strøm. - Det var mens bilen er slukket. Kan det være jeg har forbundet den med bilens  batteri?

Igen - håber ikke det bliver til et problem jeg har oprettet spørgsmålet, sletter det så snart noget relevant kommer, eller jeg bliver bedt om det.
Avatar billede noltus Novice
03. oktober 2010 - 12:07 #1
Hvis du har gjort det rigtigt,så er det bare stand-by strøm,det bruger den til at holde gemte radio stationer

Ps:hvad radio er det
Avatar billede EveryMA Mester
03. oktober 2010 - 12:16 #2
Det er en Denver fra Harald Nyborg til små 279 kr. på tilbud.
Den er med USB indgang.

Jeg havde en radio i, i forvejen fra bilens gamle ejer.

Der var en lille sortboks med kabler i, som gik fra radioen til en anden boks, men den passede ikk i den nye radio. Så jeg tog den helt af, og satte min radio direkte til den boks som får strøm fra bilen - tror jeg det er. Har ikk så meget forstand på de bilradioer, så det tog mig ikke just 5 minutter at koble det til ;o)
Avatar billede noltus Novice
03. oktober 2010 - 13:45 #3
Det er bare stanby strøm,det tapper ikke dit batteri,det er fra bilens originale stik så det er ok
Avatar billede EveryMA Mester
03. oktober 2010 - 14:00 #4
Okay tak skal du ha ;o)