Avatar billede nemlig Professor
02. oktober 2010 - 10:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Win7 - Windows update fejl ved opstart

Hejsa. De seneste dage, har jeg haft denne fejl, ved hver opstart af pc'en.

"Der opstod en fejl under konfiguration af windows opdateringer. Gendanner ændringer."

Når jeg lukker PC'en henter den 3 opdateringer til windows, og når jeg så starter igen, får jeg ovennævnte fejl.
Det sker hver gang ved nedlukning og senere opstart.

Jeg har så lavet en systemgendannelse 7 dage tilbage, og så fungerede det igen. Men da jeg lukker windows efterfølgende, henter den 4 opdateringer til windows, og så kommer de samme problemer igen, når jeg efterfølgende starter og lukker ned. ØV.

Nogen løsningsforslag.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2010 - 10:55 #1
du kunne jo slå automatisk update fra og fjerne den kb version der driller eller dem
genstarte rense din pc med ccleaner og sætte update til igen og se hvad der sker
Avatar billede nemlig Professor
02. oktober 2010 - 11:24 #2
Tak for tippet. Jeg er med på det hele, bortset fra, at jeg ikke kan finde KB-filerne.
Jeg har fjernet hakkerne i Update-vinduet, så de ikke kommer med, men mener du ikke også, at jeg helt skal fjerne kb-filerne.
Jeg har ændret stifinder, så jeg kan se systemfiler og skulte filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2010 - 13:44 #3
Prøv at kigge i windows mappen. På min xp maskine ligger de her med blå skrift som uninstall patches.
Du skal dog have sat din pc til at vise skjulte filer.
Avatar billede nemlig Professor
02. oktober 2010 - 14:43 #4
Som skrevet ovenfor har jeg aktiveret visning af skjulte filer, og jeg har også tjekket windows-mappen - uden held :)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2010 - 15:09 #5
http://support.microsoft.com/kb/818018/da

har du ikke et kb nummer - så er det lettere at søge og finde fejlen
Avatar billede nemlig Professor
02. oktober 2010 - 17:42 #6
De er 3 stk, men jeg gætter på, at det kun er den ene, som giver problemerne. Derfor prøver jeg at installere én af gangen:

KB2362765
KB2158563
KB979538
Avatar billede nemlig Professor
02. oktober 2010 - 18:04 #7
Halløjsa - så kører det.
Jeg ved ikke, hvad der har løst det, men jeg fravalgte de 3 updates, og kørte CClenaer, for derefter at installere de 3 updates enkeltvis og manuelt. Det lykkedes.

Tusind tak til treatmenice, og som gerne må sende et svar.
Avatar billede frederik1234dam Nybegynder
02. oktober 2010 - 18:12 #8
Hej med jer!

Jeg har et noget mærkeligt problem med mine programmer her i w7! det handler om at den skifter mellem vinduerne af sig selv? Fx hvis jeg sidder med en pdf fil og scroller ned i dokumentet så går mine programmer (jeg har åbne) helt amok og skifter mellem hinanden some om den ikke kan holde fast på et vindue. HVAD GØR JEG? jeg har tjekket for virus, tjekket min computer gennem nogle fejlfindings programmer, og det kunne være rart hvis det bare lige var noget der kunne rettes nemt.
Avatar billede frederik1234dam Nybegynder
02. oktober 2010 - 18:21 #9
nåh ja glemte noget! jeg tror jeg skal klikke ca. 100 gange på et ikon før at den gider åbne det nede fra menuen. :(
Avatar billede nemlig Professor
02. oktober 2010 - 18:33 #10
Frederik1234dam:
Du skal oprette et nyt spørgsmål om dine problemer, og ikke som her, hvor du blander noget helt andet ind i en kørende tråd.
Oppe i højre hjørne, skal du vælge linket ""Opret spørgsmål".

Herved sikrer du også, at flere ser det nye spørgsmål.
02. oktober 2010 - 18:39 #11
<frederik1234dam>: Du skal oprette din egen 'tråd' med dit spørgsmål/problem...
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2010 - 08:28 #12
det gør jeg -var væk i weekenden