Avatar billede MrsWeb Nybegynder
27. september 2010 - 08:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad er den bedste 256GB SSD hd på markedet lige nu?

Er der nogen der har erfaringer med, hvilket 256GB SSD drev der er det bedste på markedet for tiden?
Her tænkes på ydelse, kvalitet og pris.

Jeg påtænker at bygge en webserver med SSD drev som hoveddrev og et almindeligt 2TB drev til intern backup. Jeg har allerede med held bygget en lignende server, men blot mindre.

Økonomien i projektet er vigtig.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 09:02 #1
jeg har denne i min pc og den er hurtig

http://www.fcomputer.dk/Harddisk/128GB_Kingston_SSDNow_V_Desk.Bundle

den er kun til styresystem og programmer
der sídder så også en 2 tb harddisk der er delt op i 2 drev
til alt muligt andet

det med ydelse får du først rigtig meget ud af når der om ikke så lang tid kommer SATA 3 ssd harddsike
hvis dit bundkort kan køre det

de bliver ikke til at betale

http://www.pixmania.com/dk/dk/5759745/art/ocz/barbar-ekstern-ssd-harddi.html

http://www.pixmania.com/dev/gui_web/common_dsp/dsp_comparometre.php?article=5759745&itag=6616

kan du bruge det til noget ellers glem det
Avatar billede Nereos Nybegynder
27. september 2010 - 09:03 #2
Undskyld, men hvad skal du med 256 Gb som systemdisk?
Det virker lidt som overkill.

Køb da hellere 2x64Gb og sæt i Raid1.
Så er du sikker på lortet ikke går ned :)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 09:03 #3
det er kun eksempler der er vist
Avatar billede Nereos Nybegynder
27. september 2010 - 09:05 #4
Hvis det skal være rigtig hurtigt, og ikke ramme begrænsningerne fra Sata2, så kig her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4202773

:)
Avatar billede MrsWeb Nybegynder
27. september 2010 - 09:13 #5
Jeg har desværre brug for pladsen, da der skal køre omkring 250 websites på den.
Avatar billede MrsWeb Nybegynder
27. september 2010 - 09:17 #6
Det ser interessant ud. Jeg havde slet ikke tænkt på PCI-E løsninger.
Men er de lige så driftssikre - og kan de lige så nemt skiftes ud, som et alm. SATA drev, hvis noget går galt?
Avatar billede MrsWeb Nybegynder
27. september 2010 - 09:19 #7
Det er vigtigt at det er interne drev. De links du har sendt henviser til externe drev.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 13:09 #8
Avatar billede MrsWeb Nybegynder
27. september 2010 - 13:21 #9
Kan PC'en bruge det som et helt almindeligt systemdrev, eller skal der bruges specielle drivere, før du kan bruge det som C: drev?
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 13:32 #10
http://techgage.com/article/ocz_revodrive_120gb_pci_express_ssd/

et stykke nede står det her

The RevoDrive remains bootable, although during the Windows installation process users will need to copy a few RAID drivers to a USB drive and load them before the Windows 7 setup can detect the drive for installation. MLC NAND flash is utilized, and although this is a RAID 0 device, the RevoDrive retains a full three-year warranty

det kan være nereos ved mere
Avatar billede MrsWeb Nybegynder
27. september 2010 - 13:43 #11
Ok det lyder rimeligt.
Hvordan giver jeg dig pointene?
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 16:21 #12
du skal ikke bruge svar
svar er kun til lukning af spørgsmål

jeg ville nok bede nereos også lægge et svar

når han har gjort det markerer du mit svar og nereos og accepterer

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 07:58 #13
det gode ved sata ssd drevet ar man ikke skal bruge anden drivere eller noget
den sættes bare i og så virker den hvis den står rigtigt i bios

hvis ikke det var så tæt på at der kommer sata 3 ssd drev ville jeg også prøve den

http://www.hardware-store.dk/ssd-harddisk/ssd/cat_401.html
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 08:01 #14
vær lige opmærksom på at det er SATA 2 drev der endnu er på markedet
man kunne godt når man laver en hjemmeside skrive det rigtigt

det er sata 2 og det vil den også skrive under opstart af pc.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 13:17 #15