Avatar billede johanjohan Nybegynder
26. september 2010 - 18:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering og backup

Hej,

Jeg har 2 computere, hvor jeg godt kunne tænke mig at lave backup/synkroniser mapper på dem begge. Så jeg kan synkroniser hver gang der sker en ændring i en af mapperne på de forskellige computerer, ubegrænset af hvor mange GB de fylder.  hvordan gøres dette nemmest?

Er det bedste at købe en server og gøre det derover, så man ikke mister data, eller hvorlede vil i anbefale man gør det?

Mvh
Johan
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
26. september 2010 - 19:37 #1
Hej

Det kan du gøre med GFI backup, som er et gratis program.

http://www.gfi.com/backup-hm
Avatar billede johanjohan Nybegynder
26. september 2010 - 20:02 #2
Vil det være ligeså godt som en server, eller vil serveren være bedre?
Avatar billede johanjohan Nybegynder
26. september 2010 - 20:10 #3
Hej,

Jeg har prøvet at kigge på programmet, men kan ikke få den til at synkroniser med en folder på den anden computer, som er på et andet netværk, er dette ikke muligt?
Avatar billede neoman Novice
26. september 2010 - 20:48 #4
googl synctoy - gratis fra microsoft
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 10:25 #5
eller du kan sætte det op i windows, der hedder det "offline" filer.
men det er rimeligt kringlet at sætte op.

ellers er der syncback.
Avatar billede Safeman Nybegynder
27. september 2010 - 17:28 #6
Det er helt fint at kunne synkronisere data mellem nogle enkle computere, blot skal det hele fungere automatisk, kun overføre ændrede data og kunne give en melding hvis noget går galt, ellers giver det ikke meget mening.

Står maskinerne på samme lokation, er der også risikoen for tyveri, brand, vandskade, hærværk m.v., så det skal tænkes med, når man skal lave en strategi for datasikring.

Safeman
Avatar billede johanjohan Nybegynder
04. juni 2011 - 08:46 #7
Har anvendt mesh fra windows, så lukker tråden nu.