Avatar billede danielsan100 Nybegynder
25. september 2010 - 19:34 Der er 4 kommentarer

Virker ikke i Firefox og Chrome webbrowser !

Hej

Jeg har programmeret det mest af mit website i Publisher og Trellian og det går fint med at vise det i alle udgaver af Explorer, men i Firefox og Chrome browserne er det meste væk og man kan ikke aktivere nogle af sidens links.

Hvordan kan jeg programmere så det passer til Firefox og Chrome ???

mvh. Peter
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
25. september 2010 - 19:44 #1
Man programmerer efter standarderne, så virker det fint i både FF og Chrome. Publisher og andre WYSIWYG editorer tilføjer ofte en masse unødig kode, og følger sjældent standarderne som du også har oplevet med publisher.

Kig på de forskellige vejledninger på w3schools, så er du godt igang:
http://www.w3schools.com/
Avatar billede danielsan100 Nybegynder
25. september 2010 - 19:56 #2
Hej gadensgaard

Tak for svar - w3schools er en fin hjemmeside. Men jeg tænker på findes der ikke et enkelt script, som gør websideren kompatible med firefox, chrome og andre browsere ???  Hele mit website er konstrueret med publisher !!!
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
25. september 2010 - 20:02 #3
Der findes ikke et script nej. Det virker hvis du følger standarderne, det er den simpleste løsning.

Det er netop problemet med publisher, og derfor man ikke bør bruge den slags værktøjer til hjemmesideudvikling.
Avatar billede danielsan100 Nybegynder
25. september 2010 - 20:30 #4
OK. Tak for svar. Jeg må lære at bruge standarderne... :-)