Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 17:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gmail konto fungerer ikke i Windows Live Mail 2009

Bruger Windows 7. Har oprettet en konto i WL Mail, version 2009, bruger Gmail. Mapperne fra Gmail kan imidlertid ikke hentes ind i programmet, der kommer flg. fejlmeddelelse:

"IMAP-kommandoen kunne ikke sendes til serveren på grund af fejl, der ikke er netværksrelaterede. Der kan være tale om mangel på hukommelse.

Konfiguration:
  Konto: [mit mailnavn]
  Server: http://imap.gmail.com/
  Brugernavn: [mit brugernavn]
  Protokol: IMAP
  Port: 143
  Sikker (SSL): 0"

Mange på hukommelse virker ikke sandsynlig, da jeg har 4 Gb ram.
Jeg har allerede fået følgende råd:
"Windows Live Mail benyttelse med en Gmail skal bruge POP3 indstillinger, og ikke IMAP indstillinger.
Se følgende artikel:
http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=2fed6e95-2d35-4030-a12c-9a399d5889c2"

- men det virker heller ikke, eller også gør jeg noget forkert.

PS. Mapper, som jeg har importeret fra Outlook Express, kan jeg heller ikke se!
Avatar billede NCG Novice
25. september 2010 - 18:13 #1
Du skal sikkert ind på din Gmail konto og på den have aktiverer POP.
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=13273
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. september 2010 - 16:38 #2
Det er godtnok IMAP der skal aktiveres, ikke POP, men det var også min første tanke. Det kan også skyldes at du skal bruge SSL og port 993 i stedet for 143?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 19:48 #3
Hej
By golly! Nu virker det! Men jeg tror, at det der gjorde udslaget, var at jeg slettede min konto i WLM helt, og begyndte forfra, og så lod Windows konfigurere kontoen automatisk - i stedet for manuelt, som jeg før har forsøgt. Jeg fik også hjælp på dette link:
http://www.freeemailtutorials.com/windowsLiveMail/setupEmailAccounts/setupGmailAccount.htm

Men altså: Det er IMAP, man skal bruge i dette tilfælde.

Tak for hjælpen derude!
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. september 2010 - 20:16 #4
Og så lægger du selv et svar? Så vidt jeg kan se er det præcis det jeg foreslog, med SSL og port 993.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 23:13 #5
Ja, dit råd var jo godt nok, og jeg kan se, at konfigurationen omfatter de to detaljer SSL og port 993. Med mit svar ønskede jeg blot at andre, der er i samme situation, får så megen hjælp som muligt, derfor mit svar og linket.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
27. september 2010 - 18:53 #6
Okay fint nok.