Avatar billede torotune Nybegynder
22. september 2010 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET mobile development

Er der nogen der ved om man stadig anvender .NET Mobile og Microsoft Mobile Internet Toolkit (MMIT) i dag? Jeg tænker i forhold til at udvikle en mobil-venlig version af sit website.

Eller er det ved at være anset som værende ligegyldigt, i og med iPhone og Android's browsere og andre nyere enheder alligevel viser websites bedre og bedre?

Jeg tænker bare i forhold til f.eks. Flash, som jo ikke understøttes af iPhone, og som ikke altid vises korrekt på Android mht. interaktivitet. Eller andre sider som er for "designede" til at blive vist optimalt udenfor IE, Firefox og Chrome.

Jeg var inde og studere det og kunne forstå at .NET Moble er blevet fjernet i VS2008, betyder det er det er blevet udfaset?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2010 - 15:41 #1
Jeg trro at de satser meget paa SilverLight til mobile.
Avatar billede torotune Nybegynder
22. september 2010 - 17:19 #2
Er man så ikke nødt til at have SilverLight installeret på den enkelte enhed? Og er Apple og Android med på vognen der?
Avatar billede torotune Nybegynder
22. september 2010 - 21:28 #3
Jeg har fundet ud af at .NET Mobile er obsolete og deprecated. Det anvendes kun til WAN-baserede telefoner, hvor alle nyere enheder alligevel understøtter HTML.
Avatar billede torotune Nybegynder
24. september 2010 - 12:51 #4
Luk.