Avatar billede fast75 Nybegynder
17. september 2010 - 10:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Grafikkort til videoafvikling

Hej

Jeg er ved at bygge en medieserver til video afvikling med Arkaos Mediamaster. Den skal spytte video (HD) afsted til 2 skærme...

Mit setup bud er:
Asus P7p55d Deluxe bundkort
Intel i5 760 Cpu
2x2 gb Ram
1.5 tb Hdd

Jeg er lidt i tvivl mht grafikkortet.
Har Kikket på:
ASUS EN9800GT/MATRIX/HTDI/512M og
Sapphire RADEON HD 5770 (Begrænset version) (1 GB)

Men er det overkill til det jeg skal bruge det til? Skal jo ikke spille det vilde 3D spil...
Det kunne jo også være rart om man kunne finde et passivt kølet grafikkort.
Strømforsyningen i kabinettet er på 300 watt, så den skal opgraderes hvis jeg skal op i Hd5770 så vidt jeg forstår.
Budgettet er ikke ubegrænset - så hvor der kan spares skal der spares, men det dur ikke at det hakker.

Håber nogen har nogle kloge ord til mig ;o)

Hilsen
Kim
Avatar billede themightylarsen Nybegynder
17. september 2010 - 14:02 #1
hva med evt: Gainward GeForce GT 220 HDMI DVI (512 MB til under 500 kr..

har 1xdvi
    1xvga
    1xhdmi
så med en dvi-hdmi adapter har man jo to hdmi udgange.

prøv at se det på

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=675092

men et godt billigt bud, hvis du ikke skal spille de syreste grafik krævende spil... kræver dog min. 350watt, men man kan vel nærmest ikke klare sig i dag med en strømforsyning på under de 500watt, kan man???
Avatar billede themightylarsen Nybegynder
21. september 2010 - 11:31 #2
hva med evt: Gainward GeForce GT 220 HDMI DVI (512 MB til under 500 kr..

har 1xdvi
    1xvga
    1xhdmi
så med en dvi-hdmi adapter har man jo to hdmi udgange.

prøv at se det på

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=675092

men et godt billigt bud, hvis du ikke skal spille de syreste grafik krævende spil... kræver dog min. 350watt, men man kan vel nærmest ikke klare sig i dag med en strømforsyning på under de 500watt, kan man???