Avatar billede Delight Nybegynder
16. september 2010 - 23:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Driver/netværkskort

Jeg har en Acer travelmate 2413LC og har lige formateret den og installeret WinXP. Men nu kan jeg ikke længere bruge det trådløse netværk.
Der sidder en knap foran på maskinen og når jeg trykker på den, sker der ikke en s...
Jeg kan finde et netværkskort og driver under enhedhåndteringen. Men det er ligesom om der ikke er kontakt til den!
Der er heller ikke et ikon med trådløs netværk under Netværksforbindelser i kontrolpanelet...

Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh Lene
Avatar billede osigaard Nybegynder
17. september 2010 - 00:59 #1
Er alle drivere installeret korrekt efter installation af WinXP ?
Har du været omkring Acers hjemmeside og hente alle drivere ?

Driverne hentes her:(http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492)
vælg Notebook i box, i nye box vælges TravelMate, i nye box vælges TravelMate 2410, da din kommer før TravelMate 2420.
Start med at installere Chipset Driver, som det første, installer hele dynen nedad.
Avatar billede osigaard Nybegynder
17. september 2010 - 01:14 #2
Jeg vil gætte på at det netværkskort du finder under enhedhåndteringen, er Realtek, som er dit netkort til netkabel, det finder WinXP, som oftest selv.
Avatar billede Delight Nybegynder
18. september 2010 - 00:38 #3
Hejsa
Og tak for hjælpen. Men jeg kan ikke installere den sidste driver. Den skriver fejl: Setup 1598! Siger det dig noget?

Mvh Lene
Avatar billede osigaard Nybegynder
18. september 2010 - 00:57 #4
Hvis du med den sidste driver mener Touchpad Driver, så er det driveren til din museplade.
Hvis musepladen virker uden at du installerer driveren, så glem den.
Mange bærebare's Touchpad/Museplade, fungerer udmærket med microsoft eget museprogram,
Avatar billede Delight Nybegynder
18. september 2010 - 01:23 #5
Nej det er den der hedder Wireless Lan.
Og når jeg trykker på knappen til trådløs netværk siger den No Device, nu sker er i det mindste noget når der trykkes på knappen!
Avatar billede osigaard Nybegynder
18. september 2010 - 03:23 #6
Nu finder jeg ikke lige nogen der hedder Wireless Lan.
Jeg tror dit Wireless sammen med WIDCOMM Bluetooth Driver.
Fra samme sted du hentede drivere, vælg fanebladet Document og hent de 2 userguides, vælg fanebladet Applications og hent de 2 applicationer.

Hvis du ikke har haft Harddisken ompartioneret, ligger der en skjult partion, der kan bruges til at gendanne til Factory default/som computeren var da den forlod fabrikken.

BIOS utility
The BIOS utility is a hardware configuration program built into your
computer's BIOS.
Your computer is already properly configured and optimized, and you do not
need to run this utility. However, if you encounter configuration problems, you
may need to run it.
To activate the BIOS utility, press <F2> during the POST; while the notebook PC
logo is being displayed.
Enable disk-to-disk recovery
To enable disk-to-disk recovery (hard disk recovery), activate the BIOS utility,
then select Main from the categories listed at the top of the screen. Find D2D
Recovery at the bottom of the screen and use the <F5> and <F6> keys to set this
value to Enabled.  Gem og genstart computer.
Uddrag af userguide:
Re-install bundled software without CD
Acer eRecovery stores pre-loaded software internally for easy driver and
application re-installation.
1 Boot to Windows XP.
2 Press <Alt> + <F10> to open the Acer eRecovery utility.
3 Enter the password to proceed. The default password is six zeros.
4 In the Acer eRecovery window, select Recovery actions and click Next.
5 In the Recovery settings window, select Reinstall applications/drivers and
click Next.
6 Select the desired driver/application and follow the instructions on screen
to re-install.
At first launch, Acer eRecovery prepares all the needed software and may take
few seconds to bring up the software content window.
Change password
Acer eRecovery and Acer disk-to-disk recovery are protected by a password that
can be changed by the user. Follow the steps below to change the password in
Acer eRecovery.
1 Boot to Windows XP.
2 Press <Alt> + <F10> to open the Acer eRecovery utility.
3 Enter the password to proceed. The default password is six zeros.
4 In the Acer eRecovery window, select Recovery settings and click Next.
5 In the Recovery settings window, select Password: Change Acer eRecovery
password and click Next.
6 Follow the instructions on screen to complete the process.
Note: If the system crashes, and will not boot to Windows, you can
run Acer disk-to-disk recovery to restore the factory default image
under DOS mode.