Avatar billede MMartine Nybegynder
13. september 2010 - 12:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Efter formatering kan jeg nu ikke hente Firefox, fordi Explorer ikke vil lege med...

Jeg har netop renset min computer og nu nægter min Internet Explorer konsekvent at hente Firefox? Ikke for noget, jeg kan da godt se, at det er smart set fra Microsofts side, at man ikke kan hente en konkurrerende browser men alligevel...

Har prøvet 3 forskellige mirror-sites (to via Mozillas hjemmeside, 1 via Filehippo) og har forsøgt mig med at hente en ældre version i stedet. Har endvidere prøvet at give de forskellige sites fuld tilladelse mht. sikkerhedsniveau - hjælper ingenting. Og har renset det hele igennem med CCleaner undervejs for at der ikke skal "være noget i klemme" et sted.

Den skriver, at setup-filen ikke kan hentes eller ikke er tilgængelig...

Nogen ideer?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 12:43 #1
Hmm. Kunne du hente den fra en anden pc, og lægge den på en usb pind og installere herfra?
Hvis du har Vista, så husk at højreklikke og køre som administrator.
Avatar billede MMartine Nybegynder
13. september 2010 - 12:49 #2
Jeg kører Windows 7 nu, men jo det kunne jeg måske forsøge...

Sagen er den, at jeg lige har opdaget, at den heller ikke vil hente almindelige tilføjelsesprogrammer til Explorer, så måske er problemet Explorer 8 generelt?

Kan ikke lige se, at jeg har mulighed for at foretage fejlrettelser i Explorer?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 12:53 #3
http://support.microsoft.com/kb/957700/da
Ved ikke om det løser dit problem??
Avatar billede MMartine Nybegynder
13. september 2010 - 13:09 #4
Desværre, nej.

Jeg har en idé om, at det kan skyldes, at denne opdatering tilsyneladende er mislykket:

Samlet sikkerhedsopdatering til Internet Explorer 8 til Windows 7 (KB2183461)

Men jeg kan åbenbart ikke få lov til at hente den manuelt af mit system...
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 13:15 #5
Kan du ikke komme til at afinstallere denne opdatering?
Skulle være et uninstall i C Windows med samme kb tal
Avatar billede MMartine Nybegynder
13. september 2010 - 13:41 #6
Fantastisk - problemet løst, og jeg kan komme tilbage i Firefox. Mange tak.

Og nu er jeg jo ny, så det tager mig nok lige et øjeblik at finde ud af at give dig de point, du så afgjort har fortjent og lukke tråden. Bær over med mig...
Avatar billede MMartine Nybegynder
13. september 2010 - 13:46 #7
Årh, hvad skete der nu? Hvorfor hoppede pointene tilbage på min konto? Kan du også løse det mysterium?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 13:48 #8
Du har lukket tråden og givet dig selv pointene.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede MMartine Nybegynder
13. september 2010 - 13:50 #9
Arh, pokkers - jeg skriver til admin. og får det lavet om. Undskyld!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 13:53 #10
Nej det skal du ikke. skidt med de point. Det vigtigste er det fungerer for dig. Til en anden gang, skal du bede hjælper om at lægge svar som du så selv accepterer. Det står der en masse i faq om.
Avatar billede MMartine Nybegynder
13. september 2010 - 13:55 #11
Jeg var nok så febrilsk og arrig, at jeg - meget atypisk - ikke fik læst faq igennem.

Jeg går i gang, så jeg ikke laver fejlen igen - og dermed skulle komme i den situation, at jeg egentlig burde anmelde mig selv...

Tak for din tid og viden.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 13:59 #12
Velbekomme.
Åh det er nu nok lidt drastisk for 30 point.

Hvis du kommer i samme situation en anden gang, kan du oprette et nyt spm. i samme kategori, og skrive "point til (brugernavn)", og referere til gammel tråd. Så kan hjælperen få sine point.
13. september 2010 - 17:06 #13
NB NB: Selvom du kun bruger FireFox, så SKAL din IE være opdateret. Der er banditprogrammer ude i verden som netop udnytter IKKE opdaterede IE's til at give ballade på din PC!!!
Og - nej du kan ikke 'slette' den...
Avatar billede MMartine Nybegynder
13. september 2010 - 17:39 #14
Tak - basalt set kører Firefox vel via IE, så man kommer nok ikke så langt uden, hvis jeg har forstået det korrekt? Men det var en sidebemærkning...