Avatar billede sidehawk Nybegynder
13. september 2010 - 09:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lidt hjælp til en nybegynder.

Hej.

Har af flere omgange de sidste dage fået hævet beløb på min konto. Har fået paranoia, og er begyndt at mistænke min comp, for at være inficeret. Er normalt meget forsigtig, og installere intet AVG melder om. Har for en uge siden lånt et program, som AVG meldte WORM på, men synes ikke jeg har instlleret det.

Mit spørgsmål lyder: Jeg har kigget på Windows joblist og kan se jeg har to processer med CONHOST.EXE kørende. De har begge en størrelse på1052 kb. Har søgt meget på nettet og fundet ud af at de skal være der. MEN når jeg åbner den samme fil via filplacering i WIN32 mappen fylder processen pludselig kun 764 kb???? Har win7.

Er der nogen der kan hjælpe eller forklare, hvad det betyder.

På forhånd tak.
13. september 2010 - 10:38 #1
Husk at lukke tidligere spørgsmål!
Avatar billede Blandy Praktikant
13. september 2010 - 11:20 #2
De penge der bliver hævet på din konto. Tjek via din netbank hvor de bliver trukket fra. Enten ring til banken og hører ad, eller se på kontoudtog. Kan være det er dine egne regning, hvor du bare har glemt det.

Men hvor tit er der blevet trukket? og er det det samme beløb hver gang? Kender flere der har oplevet at der blev trukket penge fra deres konto, fra et firma på nettet. Banken kan stoppe det med det samme, hvis du ikke kender til de overførelser.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
13. september 2010 - 11:20 #3
Gå i banken og find ud af hvor de penge er gået hen til... Hvis det ikke er noget du kender til, så snak med banken om det, de kan muligvis finde ud af hvem der har oprettet den konto hvor pengene forsvinder hen. Samt at de kan lukke for at flere penge forsvinder.
Avatar billede sidehawk Nybegynder
13. september 2010 - 11:27 #4
Har ordnet alle de ting med det samme. Det er det samme beløb, hos et firma ala elgiganten i Tyskland. Har aldrig hørt om det og har heller ikke accepteret noget fra firmaet.
Avatar billede Selas Nybegynder
13. september 2010 - 15:00 #5
AVG er ikke nok til at beskytte imod malware.

Du kan ikke se hvor meget et program fylder på harddisken i joblisten, blot hvor meget hukommelse det sluger.

http://www.pctools.com/firewall/
Som antivirus anbefaler jeg avast (også gratis men man skal lave en hurtig sign up):
http://download.cnet.com/Avast-Free-Antivirus/3000-2239_4-10019223.html?part=dl-85737&subj=dl&tag=button
Til malware tager malwarebytes det meste:
http://www.techspot.com/downloads/4716-malwarebytes-anti-malware.html
Spybot er også godt til malware, det tager dog ikke ligeså meget som malwarebytes, til gengæld har den immunizer som gør at det skidt ikke kommer ind som den immuniserer imod.
http://www.safer-networking.org/dk/mirrors/index.html
Og så lige ccleaner til at rydde op i registreringsdatabasen når man har fjernet alt skidtet:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner
Avatar billede sidehawk Nybegynder
13. september 2010 - 15:55 #6
att: Selas.

DVS at Avast er godt nok til at beskytte min pc. Jeg har gennem mit firma frit adgang til det software jeg skal bruge, dvs de betaler, men hvis det andet er godt nok prøver jeg det. Eller kan du anbefale andet end AVG
Avatar billede sidehawk Nybegynder
13. september 2010 - 16:07 #7
Selas Har hentet de programmer du har forslået, håber det kommer til at virke. Tak for rådet og her er de 60 point
Avatar billede sidehawk Nybegynder
13. september 2010 - 16:08 #8
Fuck jeg er en klovn. Selas smid lige en kommentar og få pointene
Avatar billede Selas Nybegynder
13. september 2010 - 16:08 #9
Personligt stoler jeg ikke på avg, men der er mange som er glade for det. avast alene er heller ikke nok til at beskytte imod malware (trojanere keyloggere ting der kan nakke dine personlige oplysninger).
Derfor er avast+en firewall+malwarebytes+spybot en god kombi.
Men hvis du er til betalings software skulle avira premium være noget af det bedste pt. i følge en test jeg læste for nylig.
Avatar billede Selas Nybegynder
13. september 2010 - 16:09 #10
Det kan jeg ikke, du må lave en ny tråd og linke til den her så laver jeg et svar der.  :)
Avatar billede sidehawk Nybegynder
13. september 2010 - 17:32 #11
Laver et nyt. http://www.eksperten.dk/spm/918707. Tak for hjælpen.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. september 2010 - 17:36 #12
http://www.eksperten.dk/spm/918707 uden punktum, så virker linket.  :-)